خبرگزاری کار ایران

عاقل‌منش خبر داد:

تشکیل کمیته پیگیری طرح شهر پایتخت کتاب با همکاری نهادهای مرتبط

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۷۵۷

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت از تشکیل کمیته پیگیری طرح شهر پایتخت کتاب با همکاری نهادهای مرتبط خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، بیست و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای‌شهر رشت با دستور بررسی نامه اداره ارشاد اسلامی شهرستان رشت در خصوص انتخاب رشت به‌عنوان پایتخت کتاب ایران برگزار شد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به روز نیکوکاری حفظ و اشاعه این سنت حسنه و کمک به نیازمندان را وظیفه شرعی و انسانی همه افراد دانست و از حضور همیشه در صحنه شهروندان در این قبیل فعالیت‌های اجتماعی تقدیر کرد.

عاقل‌منش با اشاره به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی با ذکر فعالیت‌های سازمان سیما و منظر شهرداری و برگزاری یادبود شهدای مدافع حرم و کشتی سانچی که در مجموعه محل یادمان شهدا واقع در مسکن مهر با حضور مسئولان و خانواده شهدا برگزار شد از اقدام این سازمان در کاشت نهال به نام شهروندان متقاضی تقدیر کرد.

عضو شورای‌شهر با تقدیر از جایگاه بانوان به مناسبت فرارسیدن روز زن با ذکر جانفشانی زنان از زمان مبعث پیامبر تا انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در راه اسلام خواستار توجه ویژه به ایجاد فرصت‌های برابر خدمت برای بانوان شد.

عاقل‌منش با بیان این موضوع که طرح پایتخت کتاب و سایر ایده هایی که در راستای ارتقای سطح کتابخوانی شهروندان است باید مورد حمایت همه نهادهای زیربط قرار گیرد. با اعلام تشکیل کمیته پیگیری طرح شهر پایتخت کتاب ایران خواستار مشارکت تشکل‌ها و سازمان‌هایی از قبیل صنف کتابخانه‌های شهر،شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش برای رسیدن به این هدف شد.

شیرزاد در ادامه با ذکر این مطلب که موضوع کتاب و کتابخوانی شهروندان دغدغه مشترک مابین اداره ارشاد اسلامی و مجموعه شهرداری است بر لزوم حمایت همه مسئولان از این طرح تاکید کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با اشاره به فعالیت اماکنی همچون کافه کتاب و اتوبوس‌های سیار کتاب در سایر استان‌ها با نقد از عدم وجود بستر مناسب کتابخوانی در محلات کم برخوردار خواستار فعالیت اتوبوس های کتابخوانی در این قبیل محلات شد.

سخنگوی شورای پنجم با بیان اینکه باید با استفاده از بودجه‌های استانی، حمایت مدیران شهری و بکارگیری همه ظرفیت‌ها پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه کتاب و کتابخوانی به سرانجام برسد و در راستای توسعه فضاهای فرهنگی همچون ایجاد قرائت خانه‌ها گام برداریم خواستار نامگذاری یک میدان و یا بلوار به نام کتاب و ایجاد فضایی مانوس با موضوع کتاب در آن محل برای یادآوری شهروندان به اهمیت و توجه به این موضوع شد.

زاهد با نقد این موضوع که باید دیدگاه صرفا مالی سایر نهادها نسبت شهرداری تغییر یابد خواستار ایفای نقش سایر سازمانها در مسائلی با این دامنه دربرگیری شد.

عضو کمیسیون فرهنگی با ذکر اینکه سازمان‌ها و اداراتی همچون ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و صداوسیما متولیان اصلی فرهنگ‌سازی در حوزه کتابخوانی هستند از آمادگی کامل شهرواری برای انجام وظایف خود در این حوزه خبرداد.

وی با ذکر مثال‌های مختلف و اشاره به الگوهای موفق در این زمینه بکارگیری فن‌آوری‌های نوین، ارائه بسته‌های تشویقی و تخفیفی، حمایت از ناشران و نویسندگان، تشریح اهمیت کتابخوانی برای شهروندان و فرهنگسازی از پایه در مدارس را اقدامات مؤثر در این حوزه دانست.

فرهام زاهد با اشاره به حاشیه‌های ایجاد شده درباره جمع‌آوری میله‌های بی ار تی، اقدام لازم برای حفظ جان، ایجاد امنیت و جلوگیری از ایجاد هزینه‌های اضافه از جیب شهروندان را هیچ‌گاه دیر ندانست و از این موارد به عنوان اهداف اصلی این اقدام نام برد.

عضو شورای پنجم با ذکر اینکه اجرای این پروژه بدون مصوبه شورای ترافیک استان و غیرقانونی بوده نقدهای موجود در این باره را جهت‌دار و بر مبنای خصومت شخصی با افراد دانست و خواستار شفاف سازی در این حوزه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز