خبرگزاری کار ایران

در رونمایی از کتاب حفظ درختان کهنسال ایران از باور تا قانون مطرح شد؛

شاهد از بین رفتن بسیاری از یادگاری‌های طبیعی کشور هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۶۵۰

اسماعیل کهرم، کارشناس محیط زیست در مراسم رونمایی از کتاب حفظ درختان کهنسال ایران از باور تا قانون گفت: متاسفانه شاهد از بین رفتن بسیاری از این یادگارهای طبیعی در کشور هستیم.

به گزارش ایلنا، در مراسم رونمایی از  کتاب حفظ درختان کهنسال ایران از باور تا قانون که توسط مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در سال 1396 منتشر شده است، ملیحه مهدی آبادی، مولف آن به ارائه توضیحات کلی پرداخت و سپس با حضور صاحبنظران و کارشناسان در زمینه نقد و معرفی ویژگی‌های این اثر صحبت شد.

سیدمحمد بهشتی (رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری)، با بیان این نکته که آنچه مردم براساس دل که همان باور است، بپذیرند صورت اجرایی پیدا می‌کند، گفت: نمی‌توان تنها با قانون و تحکم امری را صورت بخشید به همین دلیل امروزه شاهد وضعیت متفاوت این درختان هستیم.

به گفته وی، ایران تنها سرزمینی است که درختان کهنسال در کنار زیستگاه انسان‌ها باقی مانده است و در سایر نقاط جهان شاهد چنین چیزی نیستیم.

احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران، به ضرورت تهیه و تدوین و انتشار جلدهای بعدی این کتاب اشاره کرد و به معرفی قوانین و آیین‌نامه‌های شهرداری درباره درختان کهنسال تهران پرداخت.

جمشید کیانفر، پژوهشگر نیز با اشاره به درختان و فضای سبز شهر تهران، درباره تغییر و تحول و از بین رفتن این درختان در سال‌های اخیر از شمیران تا جنوب شهر سخن گفت.

اسماعیل کهرم، کارشناس محیط زیست در سخنانی از برخورد مدیریت جامع و مردم نسبت به درخت‌ها و فضای سبز کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه امروزه شاهد از بین رفتن بسیاری از این یادگارهای طبیعی در کشور هستیم.

احمد محیط طباطبایی، مشاور رییس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، کاشت و حفاظت از درخت را نشانه نگاه رو به آینده و امید در جامعه ایرانی دانست و گفت: کسانی که امروز میراث فرهنگی و طبیعی را تخریب می‌کنند، افرادی هستند که به میراث فرهنگی و طبیعی بی‌توجه بوده، به آینده اعتقادی ندارند و امروز را پایان دنیای خود تلقی می‌کنند.

کتاب "حفظ درختان کهنسال ایران از باور تا قانون" تالیف ملیحه مهدی آبادی، عضو هیات علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به مناسبت روز درختکاری 15اسفند ماه در محل اندیشگاه فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز