خبرگزاری کار ایران

تفکیک وزارتخانه‌ها، فرصت‌سوزی بیشتر در اقتصاد

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۶۰۶

نماینده خلخال و کوثر در مجلس با انتقاد از بحث تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گوید طرح مجدد تفکیک وزارتخانه‌ها بازی تکراری آزمون و خطاست و موجب فرصت‌سوزی‌های بیشتر در اقتصاد می‌شود.

بشیر خالقی با ابراز تاسف از طرح مجدد تفکیک وزارتخانه‌ها گفت: یک روز با عجله و بدون هیچ برنامه‌ای وزارت صنعت با وزارت بازرگانی ادغام شد تا وزارت صنعت، معدن و تجارت را ایجاد شود و هنوز این وزارتخانه به درستی شکل نگرفته است موضوع تفکیک دوباره آن مطرح می‌شود.

نماینده خلخال و کوثر با اشاره به تاریخچه این وزارتخانه گفت: وزارت صنایع سنگین، وزارت صنایع سبک، وزارت معدن، وزارت بازرگانی و خلاصه اینکه دهها زیر مجموعه تعریف شده ازگذشته برای این بخش‌ها تعریف شده است که هر کدام برای خودش در همان زمان هم مهم بوده است اما همه چیز نادیده گرفته شد و به تدریج این وزارتخانه به یک وزارتخانه تبدیل شده است که صرفنظر از درست یا غلط بودن این ادغام‌ها آنچه در شرایط حاضر مهم است خودداری از طرح مجدد تفکیک وزارتخانه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه اکنون معادن کشور مشکلات بسیاری دارند، گفت: درآن زمان که وزارت معدن با وزارت صنعت ادغام شد هیچ کس از مشکلات معدن و صنعت سخن نگفت در حالی که هر کدام چالش‌های خاص خودشان را دارند.

خالقی با اشاره به اینکه در مجلس هشتم وزارت صنعت و معدن با بازرگانی ادغام شده است خطاب به کسانی که اکنون دنبال تفکیک این وزارتخانه هستند، گفت: اکنون که این ادغام صورت گرفته باید بررسی شود که نتایج آن چه بوده است تا دوباره به فکر تفکیک مجدد بود.

وی با اشاره به تبعات تفکیک این وزارتخانه گفت: آنهایی که به دنبال ایجاد وزارتخانه‌های جدید هستند، آیا می دانند که تمامی کاغذها، سربرگها، عناوین وزارتخانه، تابلوهای وزارتخانه‌های جدید، ساختار و عناوین همه باید تغییرکند و آیا می دانند که چگونه فعالان اقتصادی سرگردان خواهند شد تا دوباره این وزارتخانه‌ها سامان پیدا کنند.

این نماینده مجلس از کسانی که به دنبال تفکیک هستند خواست شرایط قبل و بعد از ادغام را توصیف کنند و گفت: قبل از طرح هر بحث دیگری درباره ادغام باید بررسی شود که آیا ادغام کارآمدی وزارتخانه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه هنوز عده ای به عملکرد وزارت صنعت، معدن وتجارت انتفاد دارند گفت: چرا وقتی این وزارتخانه هنوز به نقطه ایده آل نرسیده، می‌خواهند تجربه جدید را دنبال کنند و تا چه زمانی باید مدیریت کشور با آزمون و خطا انجام شود.

خالقی از کسانی که دایم به دنبال مدیریت آزمون و خطا در کشور هستند، انتقاد کرد و گفت: چرا سعی نمی‌کنیم به جای تغییرات، اشکالات را بررسی کنیم و برای حل آنها راهکار ارایه بدهیم.

منبع: پانا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز