خبرگزاری کار ایران

حسنی تاکید کرد:

​توصیه دین مبین اسلام به درختکاری

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۳۱۹

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دین مبین اسلام به درختکاری توصیه کرده است.

به گزارش ایلنا، عبدالله حسنی در مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه انسان برگفته از خاک بوده و همین خاک یکی از نعمت های بزرگ الهی است، گفت: عظمت منابع طبیعی دارای قداست است که باید آنرا حفظ کنیم.

وی با اشاره به توصیه دین مبین اسلام به درختکاری، افزود: درختکاری سنت حسنه و یک عمل باقیات الصالحات است.

حسنی با بیان اینکه امروز توقع از دانشگاهیان در این زمینه زیاد است، ادامه داد: آلوده کردن محیط زیست و منابع طبیعی مسئولیت دارد؛ چراکه انسان از لحاظ شرعی ضامن است تا منابع طبیعی را حفظ کند.

جبرائیل رزمجو رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه اعضای انجمن های علمی این دانشکده به صورت جدی فعالیت می کنند، گفت: این فعالیت ها قطعا آینده درخشانی را برای دانشجویان خواهند داشت.

وی با بیان اینکه حدود بیش از یک میلیون هکتار از مساحت کل استان مربوط به مراتع است، افزود: 36 هزار هکتار از مساحت استان را نیز پهنه جنگلی تشکیل می دهد که بیشترین پهنه جنگلی استان در خلخال و کمترین آن در گرمی است.

رزمجو با بیان اینکه سالم سازی زیست محیطی، حفاظت آب و خاک، سیلاب و فرسایش سالانه، مسائل اقتصادی و تولیدی و تنوع گیاهی و جانوری از ارزش های جنگل ها و مراتع هستند، تصریح کرد: جنگل های منطقه در زمینه گردشگری و پر کردن اوقات فراغت مردم نیز نقش ویژه ای دارند.

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه متاسفانه منابع طبیعی در حال تخریب و نابودی بوده و با وضعیت فعلی سرعت تخریب در حال افزایش است، گفت: ضروری است که در زمینه صیانت از منابع طبیعی کوشا باشیم.

وی با اشاره به عوامل دخیل در تخریب منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: زیادی چرای دام، قطع درختان و برداشت بی رویه از جنگل ها و درختان و تغییر کاربری از جمله این عوامل هستند.

رزمجو به ضرورت فرهنگ‌سازی در خصوص صیانت از منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: وظیفه دانشگاه‌ها، مدارس، مسئولان، مردم، رسانه ها و صدا و سیما در حفظ این موهبت الهی حائز اهمیت ویژه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز