خبرگزاری کار ایران

با ستاره جدید آبی‌ها؛ مامه تیام،حلقه گمشده استقلال

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۱۳۲

مدتها بود که در قاب تلویزیونی فوتبال ایران مخاطب این ورزش پر طرفدار در عرض 17 دقیقه چهار گل زیبا را تماشا نکرده بود.

به گزارش ایلنا، در این میان اما استقلالی‌ها چهره جدیدی را در این قاب دیدند که مدتها انتظارش را می‌کشیدند. تیام همان مهاجمی بود که بدون تعلل و به قول فوتبالی‌ها دق دادن تماشاگر، آنچه وظیفه‌اش بود را انجام می‌داد.  قرار گرفتن این مهاجم در فرصت گل باعث شده بود که خیلی زود به آنچه می‌خواهد برسد.

زود است با یکی دو بازی به طور قاطعانه گفته شود تیام همان مهاجمی است که به حلقه گمشده استقلال در ترکیب این تیم مبدل شده بود اما عملکردش می‌تواند نوید خوبی برای روزهای بهتر برای استقلال باشد. نزدیک به دو ماه زمان برد تا استقلالی‌ها خواسته وینفرید شفر برای جذب مهاجم خارجی را برآورده کردند.

بعد از طلسم‌هایی که در راه امضای قرارداد با بازیکنان دلخواه پیرمرد آلمانی رقم خورد، سرانجام مهاجمی سر از تهران در آورد که با اتکا به سابقه درخشان و حضور در سری A ایتالیا پیش‌بینی می‌شد، بتواند از عهده خواسته‌های شفر برآید.

 مامه بابا تیام مهاجم 26 ساله از سنگال با سابقه پوشیدن پیراهن باشگاه‌های بزرگ ایتالیایی در آخرین روز از مهلتی که استقلالی‌ها برای ارسال فهرست آسیایی خود برای لیگ قهرمانان داشتند وارد تهران شد و با امضای قراردادی پرحرف و حدیث پیراهن شماره 25 در لیگ برتر و 7 در آسیا را بر تن کرد، با این امید که مشکلات گل زدن را به حداقل برساند.

 تیام در نخستین بازی در ترکیب اصلی استقلال مقابل الهلال خوش درخشید و زننده تک گل سه امتیازی بود تا آبی‌ها در گروه مرگ صدرنشین شوند. شروعی درخشان با پیراهن شماره 7 بعد از نمایش تاثیرگذار به‌عنوان بازیکن تعویضی مقابل الریان تا امیدها به درخشش او بیشتر از قبل شود. با این آغاز اما اوج هنرنمایی مهاجم سنگالی در اهواز و مقابل فولاد رقم خورد؛ جایی که به‌عنوان آدم آهنی خط حمله استقلال با دوندگی و جنگندگی بی‌امان خود کفه ترازو را به سمت میهمان تهرانی سنگین‌تر کرد تا در آستانه شهرآورد بردی قاطع و شیرین نصیب شاگردان شفر شود. مامه تیام مقابل فولاد دو بار گل زد تا به رکورد سه گل در دو بازی برسد، در گل دوم استقلال به فولاد نقش اصلی را ایفا کرد و پاس گل را داد تا نشان دهد در پاسوری هم دستی بر آتش دارد ضمن اینکه 90 دقیقه بی‌امان دوید، جنگید، توپ گرفت، پاس داد و ... تا همه استقلالی‌ها را برای داشتن یک مرد آهنی آماده و سرحال در شهرآورد مقابل رقیب سنتی امیدوار کند.

تیام می‌تواند از این پس نگرانی‌های شفر را کم کند. بی انصافی است که بازی‌های خوب را به حساب اتفاق بگذاریم و خوشبینانه است اگر او را مهاجم بدون نقص و گلزن تمام عیار بدانیم. باید گفت تا اینجای کار تیام همان مهاجمی است که استقلال مدتها به دنبال او می‌گشت و حالا می‌تواند برای تیمش موثر باشد.

بازی شهرآورد در میان است بازیکن تازه‌وارد استقلال اگر بتواند رقیب دیرینه استقلال را به همان اندازه که فولاد را اذیت کرد، آزار دهد برای هوادار استقلال محبوب و دوست داشتنی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز