خبرگزاری کار ایران

فشار ‌ای‌اف‌سی خوب است اما نه علیه ما

وقتی مدیر استقلال از قانون تیموریان استفاده می‌کند!

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۱۲۱

" ان‌شاالله مشخص شود که حق و حقوق باشگاه‌ها از طریق صداوسیما به خاطر حق پخش تلویزیونی پرداخت شود. با توجه به زیرساخت‌های کشور و اینکه امکان پخش دیدارها از راه‌های دیگر وجود دارد، صداوسیما مجبور به قبول این موضوع است. ضمن اینکه این مساله الزامات ای‌اف‌سی و فیفا است و باید در صورت‌های مالی باشگاه‌ها مبلغ درآمدی از حق پخش تلویزیونی مشخص شود. اگر این مبلغ مشخص نشود ممکن است در سال‌های بعد با محرومیت باشگاه‌ها روبه‌رو شویم."

به گزارش ایلنا، اینها حرف‌های پندار توفیقی، معاون ورزشی باشگاه استقلال است. او اما از دوگانگی حرف‌هایش خبر ندارد. توفیقی هربار که یکی از طلبکاران باشگاه استقلال با اطلاع رسانی به ‌ای‌اف‌سی مطالبات خود را پیگیری کرده، بازار اتهامات را داغ کرده است. او حتی طلبکاران استقلال را به همدستی با عربستان برای حذف باشگاه ایرانی از لیگ قهرمانان نیز محکوم کرده و از این اتهامات تا بخواهید مطرح می‌کند اما این بار به صدا و سیما هشدار می‌دهد که اگر حق پخش را نپردازند، محرومیت از سوی ‌ای‌اف‌سی در انتظار باشگاه‌های ایرانی است. آنجا که توفیقی حقوق باشگاه استقلال را از صدا و سیما طلب می‌کند و محرومیت احتمالی از سوی ‌ای‌اف‌سی را هشدار می‌دهد، حرف بیراهی را مطرح نمی‌کند اما باید بداند که شکایت بازیکنان و مربیان علیه باشگاه استقلال نیز رفتاری حرفه‌ای است و انتقادی بر آن وارد نیست.

این رفتار ناآگاهانه و غیرحرفه‌ای است که هنگام بحث درباره حقوق باشگاه از صدا و سیما از خطر محرومیت از سوی‌ای اف سی استفاده کنیم و هنگام پاسخگویی به طلبکاران باشگاه اطلاع رسانی آنها به ‌ای‌اف‌سی را همدستی با این کشور و آن کشور بدانیم.

توفیقی به اشتباه حتی به وکلای بازیکنان و مربیانی که مطالبات خود را می‌خواهند، اتهام زده اما حالا خود از همان روشی استفاده می‌کند که تنها راهکار طلبکاران باشگاه بوده. توفیقی انگار تازه در فوتبال یاد می‌گیرد که حقوق را باید به روش اصولی‌اش پیگیری کرد. ‌ای‌اف‌سی در ترازهای مالی استقلال رقم حق پخش را نیز جست‌وجو می‌کند و توفیقی هشدار می‌دهد که اگر حق پخش را با رقم بیشتری نپردازید با محرومیت مواجه می‌شویم.

 فارغ از درست یا غلط بودن این ادعا، مشکل بزرگ‌تر که می‌تواند استقلال یا هر باشگاه دیگری را دچار محرومیت کند چیز دیگری است که توفیقی هم می‌داند اما درباره‌اش چیزی نمی‌گوید. بدهی‌های بزرگ و بدعهدی باشگاه‌های ایرانی تا همین امروز به محرومیت‌هایی از پنجره نقل و انتقالات منجر شده و در آینده می‌تواند به حذف از لیگ قهرمانان نیز منجر شود.

 پرداخت نکردن مطالبات اخلاقی هم نیست و نباید به عادت باشگاه‌ها تبدیل شود که البته به عادت تبدیل شده. اطلاع رسانی به ‌ای‌اف‌سی تنها راهی بود که باشگاه‌های بی تعهد پیش پای بازیکنان و مربیان گذاشتند و گله آنها و طرح اتهامات عجیب بود. توفیقی یا هر مقام مسوول دیگری نباید به طلبکارانی که بی تعهد بودن باشگاه‌ها را دیگر تاب نمی‌آورند، اتهام بزنند و نباید با جوسازی علیه طلبکاران، تماشاگران را مقابل آنها قرار دهند.

وقتی توفیقی از خطر محرومیت از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا حرف می‌زند، انگار مقابل صدا و سیما از قانون تیموریان بهره می‌برد. همان قانونی که آندرانیک تیموریان، کاوه رضایی یا صمد مرفاوی و بسیاری دیگر برای دریافت مطالبات به آن متوسل شدند. حالا توفیقی هم با همین روش می‌خواهد مقابل صدا و سیما بایستد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز