خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد؛

از بی‌عدالتی تا فساد و رانت در موسسه همشهری

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۵۸۵

عضو شورای شهر تهران گفت: در 12 سال گذشته فساد در مدیریت شهری گریبان موسسه و روزنامه همشهری را نیز گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الهام فخاری در چهل و نهمین جلسه شورای شهر تهران، در جریان رای‌گیری در صحن شورا برای تحقیق و تفحص از عملکرد مالی و اجرایی موسسه همشهری در فاصله سال‌های 84 تا 96 گفت: این موسسه رسانه‌ای است که بالندگی آن وامدار هزینه‌هایی است که در قالب عوارض از مردم تهران اخذ شده است این موسسه متعلق به مردم بوده و هر گونه استفاده خارج از کارکرد توسط مدیران موسسه به ویژه با توجه به ویژگی‌های این رسانه قابل قبول نیست.

وی در ادامه به فساد موجود در 12 سال گذشته اشاره کرد و گفت: در 12 سال گذشته فساد در مدیریت شهری گریبان این موسسه و روزنامه را نیز گرفته است و هدف ما از این تحقیق و تفحص مصونیت سازی ساختار و فرهنگ شهرداری از تجربه فساد است. اسناد و مدارک و گزارشات نشان می‌دهد که انبوهی از تخلفات که نشانه‌های تخلف مالی در آنها مشهود است، وجود دارد در حقیقت استفاده از رسانه‌های عمومی در جهت اهداف سیاسی و رضایت شرکای اختصاصی سیاسی و اقتصادی کاملا مشهود است.

وی در ادامه با استناد به قانون شوراها اهداف طرح تحقیق و تفحص را چنین تشریح کرد:  بررسی میزان اثربخشی نشریات همشهری در جامعه هدف، بررسی دلایل استخدام فوری در سال 95 ، بررسی چگونگی واسپاری آگهی موسسه همشهری و بررسی قرارداد و کیفیت همشهری و محصولات آن، بررسی دلایل خرید چاپخانه و بررسی قیمت گذاری آن، بررسی تراز مالی و نحوه هزینه کرد موسسه و بررسی تعیین چگونگی حقوق و دستمزد مدیران عالی و میانی موسسه است.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه توضیحات شهردار و مدیرعامل کنونی نشان داده که این موسسه دچار آفات است، افزود:‌ پس از جلسه کمیسیون و ارائه گزارش موسسه موارد ذیل از بندهای قابل ارائه است.  مجلات تعطیل شده خواننده نداشته و فقط هزینه‌بر بوده است همچنین مطالبه جدی افرادی است که سال‌ها در این موسسه کار کردند اما استخدام نشده ولی افرادی با چند ماه خدمت با استفاده از رانت از حمایت مدیریت برخوردار شده و استخدام شدند که نماد بی عدالتی و تضییع حقوق کارمندان مجرب است. موضوع بعدی به مجله پیام همشهری اختصاص دارد که معلوم نیست چه فایده‌ای برای همشهری داشته و چرا این فایده و درآمد به جییب عده‌ای خاص رفته است. پیام همشهری، چاه نفت همشهری است که به دلیل سوء مدیریت ضایع شده است.

این عضو شورای شهر در ادامه با اشاره به مدیریت نامناسب در توزیع همشهری گفت: بدون نیاز به چاپخانه یک چاپخانه جدید خریداری شده در حالی که ظرفیت چاپخانه قدیمی به صورت کامل استفاده نمی شده است همچنین بر اساس گزارشات این چاپخانه چندین برابر قیمت واقعی خریداری شده است.

فخاری سکوت در برابر سوء مدیریت را به مصلحت ندانست و گفت: سکوت زمینه ساز نابرابری و فساد بوده و ضرورت عدم برخورد شایسته با تخلف در فرهنگ سازمانی پرورانده می‌شود و خود مشوق فساد است.

این عضو شورای شهر در انتها خطاب به اعضای شورای شهر گفت: از همه همکاران تقاضا می‌کنیم با رای مثبت خود نخستین تحقیق و تفحص شوراهای اسلامی را رقم زده و به رای میلیونی مردم پاسخ مثبت دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز