خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

تندیس بلورین جایزه ملی تعالی سازمانی به شرکت گاز مازندران رسید

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۵۷۵

تندیس بلورین جایزه ملی تعالی سازمانی، برای دومین بار در سطح شرکت های گاز استانی، به مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران اهداء شد

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران ، در پانزدهمین همایش تعالی سازمانی که با حضور منصور معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مقام‌ها، مدیران ارشد سازمان‌ها و متخصصان، در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد ، دستگاههای برتر تعالی سازمانی معرفی شدند و طی آن، تندیس بلورین جایزه ملی تعالی سازمانی با حضور  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به "جعفر احمدپور" مدیرعامل شرکت گاز مازندران اهداء شد.

پیش از این، شرکت گاز مازندران در فرایند بررسی سازمان مدیریت صنعتی ایران که از سال 1388 آغاز شده است، به دریافت گواهینامه تعهد به تعالی سازمانی، تقدیرنامه 2 ستاره، تقدیرنامه 3 ستاره و تقدیرنامه 4 ستاره و همچنین تندیس بلورین از این سازمان نائل شده بود.

در سال جاری نیز گروه ارزیابی 6 نفره دبیرخانه جایزه تعالی سازمانی از بیستم تا بیست و سوم آذرماه در محل شرکت گاز استان مازندران حاضر شدند و در جلسات فشرده‌ای با مدیران و کارشناسان این شرکت، نسبت به بررسی مطالب ارایه شده اقدام کردند و از نزدیک سازمان را مورد ارزیابی قرار دادند.

همایش جایزه تعالی سازمانی را سازمان مدیریت صنعتی برگزار می کند و طی آن عملکرد و دستاوردهای سازمان‌ها در زمینه‌هایی مانند رهبری، استراتژی، مدیریت منابع انسانی، تأمین کنندگان و شرکاء مالی، منابع و مصارف، تکنولوژی، دانش و اطلاعات، فرایندها،‌ تولید، توسعه و بهبود محصولات و خدمات، بازاریابی، خدمات مشتریان، مسئولیت‌های اجتماعی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

با توجه به بخش بندی های جایزه ملی تعالی سازمانی، در حوزه ساخت و تولید 38 درصد و در حوزه خدمات 58 درصد و 4 درصد مجموعا در حوزه های آموزش و سلامت و بخش عمومی در فرایند جایزه ملی حاضر بوده اند. امسال نیز 16 سازمان در سطح تندیس، 35 سازمان در سطح تقدیرنامه برای تعالی، 18 سازمان برای گواهی تعهد به تعالی از میان شرکت بزرگ و معتبر کشور متقاضی جایزه ملّی تعالی سازمانی بوده اند.

جایزه ملّی تعالی سازمانی از سال 1382 ، در چارچوب برنامه‌های توسعه کشور و با هدف ارتقای بهره‌وری و توسعه نظام‌های مدیریتی در شرکت‌ها و سازمان‌های کشورمان، شروع به کار نمود .

دستیابی به رشد اقتصادی از طریق توسعه قابلیت‌های سازمانی و ارتقائ سطح بهره وری، از مهمترین اهداف اقتصادی کشور به شمار می‌آید و سازمان مدیریت صنعتی با اعطای جایزه ملّی تعالی سازمانی بدنبال کمک به توسعه فضای رقابتی و مسابقه ای سالم برای اثبات قابلیت و شایستگی سازمان های ایرانی از طریق ارزیابی و معرفی سازمان‌هایی است که در تحقق اهداف مهم توسعه اقتصادی اجتماعی در کشور می‌کوشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در پانزدهمین همایش ملی تعالی سازمانی گفت: ترکیبی از دو عامل افزایش سرمایه و رشد بهره‌وری برای دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی و تحقق برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم توسعه درنظر گرفته شده است.

"محمدعلی محمدی" در افتتاحیه این همایش افزود: پشتوانه اصلی آینده جامعه، مدیران سازمان‌های بزرگ و مؤثر جامعه اند که آینده کشور را معماری می‌کنند.

به گفته مدیر مرکز تعالی سازمانی، برای داشتن جامعه توسعه یافته باید سازمان‌های متعالی بهره ور و توسعه یافته داشته باشیم که لازمه آن، وجود انسان‌های متعالی و بهره ور است.

وی افزود: شالوده تعالی جامعه، انسان‌های متعالی اند که تحول و تغییر آن جامعه به امید نگاه و درایت این افراد است.

محمدی، نقطه شروع مسیر تعالی یک سازمان را، ارزیابی صحیح آن دانست و افزود: برای انجام این کار، نیازمند قضاوت‌های علمی و ارزشی هستیم.

وی دستیابی به تعالی را، نیازمند ابزارها و تکنیک‌هایی از جمله مدیریت کیفیت فراگیر، مدیریت تحول، بهبود مستمر، استانداردهای مدیریت، مدیریت زنجیره تأمین و مدیریت استراتژیک عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، نقطه شروع حرکت تعالی را، تشخیص صحیح دانست و افزود: سازمان‌های بزرگ سازمان‌های هستند از فرصت‌های بزرگ به درستی استفاده کرده‌اند.

وی در ادامه، مأموریت مرکز تعالی سازمانی را اعطای جایزه ملی تعالی سازمانی، آموزش و تبادل تجربیات تعالی سازمانی و کمک به اجرای پروژه‌های توسعه تعالی سازمانی برشمرد.

مدیر مرکز تعالی سازمانی افزود: ایجاد فضای رقابتی برای تعالی سازمان‌ها، تبادل تجربیات موفق و تشویق سازمان‌ها برای خود ارزیابی و شناخت نقاط ضعف و قوت را، از جمله اهداف جایزه ملی تعالی سازمانی عنوان کرد.

گفتنی است در این مراسم تندیس بلورین در بخش خدمات به مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران اهداء شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز