خبرگزاری کار ایران

فرماندهان نظامی ارشد سعودی برکنار شدند

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۲۹۹

پادشاه عربستان، رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور و برخی از فرماندهان ارشد نظامی دیگر را از سمت‌های خود برکنار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی، شامگاه دوشنبه طی فرمانی شماری از فرماندهان ارتش این کشور را برکنار کرد. 

طبق این گزارش، ارتشبد «عبدالرحمن بن‌صالح البنیان» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بازنشسته شده و جای آن را «فیاض بن‌حامد الرویلی» گرفته است.  فیاض الرویلی از درجه سپهبدی به ارتشبدی ارتقا یافته است. عبدالرحمن بن صالح البنیان به عنوان مشاور دیوان پادشاهی منصوب شده است.

این تغییرات شامل فرماندهان نیروی هوایی و نیروی زمینی ارتش عربستان نیز شده است. «ترکی بن‌بندر بن‌عبدالعزیز» به فرماندهی نیروی هوایی و «فهد بن‌عبدالله المطیر» به فرماندهی نیروی زمینی منصوب شده‌اند. «جارالله بن‌محمد العلویی» نیز با ارتقا به درجه سپهبدی، فرمانده نیروهای موشک‌های استراتژیک شده است.

این تغییرات در چارچوب «سند تحول در وزارت دفاع» عربستان انجام شده است.

مسئولیت وزارت دفاع عربستان را «محمد بن‌سلمان» فرزند پادشاه عربستان بر عهده دارد که ولیعهد این کشور نیز است. عربستان سعودی از دو سال پیش در چارچوب سند «چشم‌انداز ۲۰۳۰» تحولات و تغییرات گسترده‌ای را برای نوسازی اقتصاد و جامعه  آغاز کرده است. 

در فرمان پادشاه علاوه بر تغییرات در وزارت دفاع، دیگر وزارتخانه‌ها نیز تغییراتی در سطوح معاونان و فرمانداران مناطق به‌وجود آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز