خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام حسین قیومی در گفتگو با ایلنا:

تغییر رفتار مردم ناشی از تغییر رفتار مسولان است/ جامعه را قوه‌قضائیه آن کشور می‌سازد

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۳۳۶

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری یکی از دلایل سیر نزولی سرمایه‌های اجتماعی در کشور را ناشی از وعده‌های بیان شده توسط رییس‌جمهور در زمان تبلیغات انتخابات دانست که عملیاتی کردن بخشی از آن‌ها از دست دولت خارج است.

حجت‌الاسلام حسین قیومی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در ارزیابی خود از وضعیت اقتصادی و اجتماعی سال ۹۶ گفت: در سال ۹۶ در زمینه اقتصادی پروژه‌های موفق و ناموفق بسیاری داشته‌ایم و در بحث اجتماعی شاهد تظاهرات و اعتراضات بودیم که بخشی از آن به دلیل اینکه مردم برای احقاق حق‌شان فریاد زدند مثبت بود و از طرف دیگر، این اعتراضات اغتشاش‌هایی را بوجود آورد و جریان‌هایی که سلامت جامعه ما را نمی‌خواهند از این فرصت‌ها سواستفاده کردند.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با اشاره به اینکه این تشکل سیاسی اصلاح‌طلب در همه استان‌ها شعبه دارد،  فعالیت احزاب در سال ۹۶ را ناموفق خواند و گفت: همه از حزب صحبت می‌کنند اما وقت عمل، شورایی را تشکیل می‌دهند و افرادی می‌خواهند برای کل جامعه تصمیم بگیرند.

وی سپس فعالیت‌های اصولگرایان را مورد توجه قرار داد و گفت: جریان اصولگرا هم ادعای اجتماعی بودن می‌کند اما حزبی عمل نمی‌کنند.

 قیومی در خصوص کاهش پشتوانه‌های اجتماعی پس از انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری، تغییر رفتار مردم را ناشی از تغییر رفتار مسولان دانست و تصریح کرد: در ایام انتخابات شعارهایی داده و ادعاهایی صورت گرفت که از ابتدا هم مشخص بود که برآورده کردن آن‌ها به دست دولت نیست اما ملاحظه نکردند و سطح توقع مردم را بالا بردند و بعد هم به آن‌ها عمل نکردند. جامعه را نمی‌شود اینگونه اقناع کرد.

وی در تشریح وضعیت سیاسی ایران در سال ۹۶، به مساله برجام اشاره کرد و بیان داشت: جریاناتی در مقابل دولت ایستادند که نگذاشتند برجام به جایی برسد و سرخردگی ایجاد کردند. و بخشی هم به دست دولت نبوده و با آمدن ترامپ و ایجاد مشکلاتی از جانب اروپایی‌ها باعث شد که در بخش‌هایی عقب بیافتیم.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در بیان اولویت‌های کشور در سال جاری، رویکردهای قوه‌قضائیه را از دو قوه دیگر مهمتر ارزیابی کرد و گفت: در وهله اول، یک جامعه را قوه قضائیه آن کشور می‌سازد لذا قوه قضائیه باید بیش از پیش به سمت عدالت محوری برود و جامعه را امیدوار کند.

قیومی با بیان اینکه نظام می‌خواهد حقوق مردم رعایت شود، تحقق این موضوع را در گرو انجام اصلاحاتی در قوه قضائیه دانست و اظهار کرد: اگر مسئولان اجازه بدهند که احزاب فعال شوند، مردم سازماندهی می‌شوند و می‌توانند مطالباتشان را در مسائل سیاسی و اجتماعی از طریق احزاب پیگیری کنند.

وی در تشریح اولویت‌های قوه مجریه برای سال ۹۷ اظهار کرد: قوه مجریه به کمک قوه قضائیه باید عدالت اجتماعی و عدالت اقتصادی را در رفتار و عمل برای کشور به ارمغان آورد.

این سیاستمدار روحانی بر ضرورت فعالیت جدی‌تر مجلس در سال ۹۷ همراه با فعال کردن احزاب در کشور تاکید کرد و گفت: مجلس باید به سمتی برود که قوانین کاربردی تری را تصویب و پیگیر خواست و مطالبات مردم باشد.

قیومی در ادامه به ضرورت اجرای گفت‌و‌گوی ملی در کشور تاکید کرد و گفت: بخش هایی که کمتر صاحب قدرت هستند بیشتر شعار وحدت و همراهی را می‌دهند و آنهایی که بر اریکه قدرت و ثروت نشسته‌ هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که جامعه باید به وحدت برسد، لذا برای حفظ منافع نیازمند تعامل هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز