خبرگزاری کار ایران

بنابر مصوبه مجلس؛

والدین شهدای شاغل در دستگاه‌های اجرایی از امتیازات همسر شهید برخوردار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۵۱۴

نمایندگان مجلس با اختصاص کلیه اعتبارات قانونی همسر شهید به والدین شاغل شهدا در دستگاه‌های اجرایی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور اختصاص داشت، بند ج تبصره ۱۷ این لایحه را به تصویب رساندند.

بنابر این مصوبه، بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع ردیف ۱۳۱۶۰۰ جدول شماره (۷)‌ این قانون به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نیستند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند. آیین‌نامه اجرایی این بند به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

نمایندگان همچنین با تصویب بند و تبصره  ۱۷ مقرر کردند در راستای اجرای ماده (۶۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف به تامین تسهیلات لازم برای هدف قانون مبنی بر تامین مسکن یکصدهزار نفر بوده و یارانه تسهیلات از منابع موجود در این قانون از ردیف ۱۳۱۶۰۰ جدول شماره (۷) تامین می‌‌شود.

بنابر این مصوبه ایثارگرانی که در سنوات گذشته از تسهیلات ارزان‌قیمت تا سقف دویست میلیون (۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال بهره‌مند شده و تا پایان سال ۱۳۹۵ تسویه کرده‌اند، می‌توانند به‌شرط خرید یا ساخت مسکن جدید از تسهیلات مسکن ارزان‌قیمت ایثارگری قانون بودجه سال ۱۳۹۷ بهره‌مند شوند.

به موجب بند ز -  تبصره ۱۷ که به تصویب مجلس رسید اعتبارات موضوع ماده (۳۷) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) به صورت صددرصد (۱۰۰%) تخصیص‌یافته تلقی و پرداخت می‌شود.

علاوه بر آن، به موجب بند الحاقی بند ۲- تبرصه ۱۷  لایحه بودجه که به تصویب مجلس رسید بنیاد شهید و امور ایثارگران می تواند چهار هزار و پانصد فقره وام مسکن از محل سهمیه سال ۱۳۹۷ را مجدداً برای ایثارگران که در سنوات قبل از این تسهیلات استفاده نموده‌اند و در حال حاضر در زمینه مسکن دارای مشکلات اساسی و حاد بوده و فاقد مسکن باشند، تخصیص دهد و بدون رعایت سایر ضوابط برای ساخت یا خرید مسکن معرفی نماید.

این درحالی است که بنابر بند الحاقی ۳- تبصره ۱۷، تبصره (۳) ماده‌ واحده قانون حالت اشتغال مستخدمان شهید، جانباز از کار افتاده و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مصوب ۳۰ /۶/ ۱۳۷۲ به‌شرح زیر اصلاح می‌شود: بعد از عبارت «مطلقه شده و» عبارت «یا همسر ایشان فوت کرده باشد» اضافه و بعد از عبارت «از همان تاریخ طلاق» عبارت «و یا فوت همسر به شرط نداشتن حقوق و مستمری» اضافه می‌شود.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در ادامه، بندی را به تبصره ۱۷ الحاق کردند که براساس آن والدین شهدای شاغل در دستگاه‌های اجرایی براساس قانون مدیریت خدمات کشوری از کلیه اعتبارات قانون همسر شهید برخوردار می‌شوند.

بنابر مصوبه دیگر نمایندگان در بند الحاقی به تبصره ۱۷ والدین شهدایی که تحت تکلف فرزند شهید نبودند از مزایای متعلق به شهید برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز