خبرگزاری کار ایران

در کمیته مشاوران مدیریت مخازن شرکت ملی نفت ایران

نتایج مطالعات میدان‎های بندکرخه، سپهر و جفیر بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۹۰۳

کمیته مشاوران مدیریت مخازن شرکت ملی نفت ایران در ۲ نشست اخیر خود، نتایج مطالعات انجام شده روی میدان‎های بندکرخه، سپهر و جفیر را بررسی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از معاونت بررسی طرح‌های منابع هیدورکربوری مدیریت برنامه‎ریزی تلفیقی، یکصد‌ و‌ چهل‌ و‌ نهمین نشست کمیته مشاوران مخازن این شرکت به بررسی نتایج مطالعات شرکت OMV اتریش روی میدان بندکرخه اختصاص یافت و این کمیته در یکصد‌ و پنجاهمین نشست خود، نتایج مطالعات شرکت‎های گسترش‎انرژی‎پاسارگاد و سرمایه‎گذاری غدیر روی میدان‎های سپهر و جفیر را بررسی کرد.

بر اساس این گزارش، میدان‎های سپهر و جفیر در شمال‎شرقی دشت آزادگان و به فاصله ۵٠ تا ٦٠ کیلومتری جنوب غربی شهر اهواز قرار دارند. میدان نفتی سپهر در سال ١٣٩١ با حفاری چاه سپهر-١ و میدان جفیر در سال ١٣۵۵ با حفاری چاه جفیر-١ کشف شد. فعالیت میدان جفیر که واحد فرآورش ۱۶۵ هزار بشکه‌ای در آن احداث شده به حفر چاه و اتصال لوله به این واحد فراورشی محدود می‌شود و میدان سپهر که نزدیک‌ترین میدان به جفیر است بیش از ۸۰۰ میلیون بشکه ذخیره نفت درجا دارد.

میدان بندکرخه نیز در جنوب غرب ایران و شمال غربی میدان اهواز قرار دارد. ساختمان میدان بندکرخه تاقدیسی و روند گستردگی آن شمال غرب- جنوب شرق و به ابعاد طولی ٣۵ کیلومتر و عرض ۵ کیلومتر است. وجود ذخایر هیدروکربوری در میدان بندکرخه در سال ۲٠٠۵ ازسوی شرکت OMV محرز شده بود. این میدان دارای ۲ چاه اکتشافی و یک چاه ارزیابی است و ظرفیت تولید نفت در لایه سروک و ایلام آن مشاهده شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز