خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر صادرات خبر داد؛

7700 غرفه صنایع دستی برای نوروز 97 در نظر گرفته شده‌است

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۸۱۲

مدیرکل دفتر صادرات معاونت صنایع‌دستی گفت: بزرگ‌ترین بازارچه موقت صنایع‌دستی جهان در ایران برپا می‌شود.

به‌ گزارش ایلنا، پویا محمودیان (مدیرکل دفتر صادرات معاونت صنایع‌دستی) امروز شنبه (28 بهمن ماه) با حضور در برنامه زنده روی خط خبر شبکه خبر سیما از برگزاری بزرگ‌ترین رخداد خرده‌فروشی صنایع‌دستی در ایام نوروز خبر داد و افزود: این رویداد بزرگ در 31 استان کشور به‌صورت هم‌زمان از 27 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: هنرمندان بومی و محلی در استان‌های مختلف با عرضه آثار خود در این بازارچه‌ها، خاطرات دلنشینی را برای گردشگران و مسافران رقم می‌زنند، همچنین این بازارچه‌ها در رونق گرفتن اقتصاد محلی بسیار اثرگذار است.

محمودیان اضافه کرد: در ایام نوروز 96 تعداد غرفه‌های بازارچه‌های نوروزی در سراسر کشور 7200 غرفه بود و مقرر شده است در سال 97، 7700 غرفه در سراسر کشور برپا شود که برپایی این تعداد غرفه عرضه صنایع‌دستی در نوع خود بی‌سابقه است.

مدیرکل دفتر صادرات معاونت صنایع‌دستی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین بازارچه موقت صنایع‌دستی جهان در ایام نوروز در کشورمان برگزار می‌شود، یادآور شد: در بازارچه‌های نوروزی سال 96، بیش از 42میلیارد تومان صنایع‌دستی به فروش رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، 32درصد افزایش داشته است

او گفت: این بازارچه‌ها علاوه بر منافع و مزایای اقتصادی، جنبه ترویجی و فرهنگ‌سازی حوزه صنایع‌دستی را نیز تقویت می‌کنند و اقتصاد محلی را رونق می‌بخشند.

محمودیان ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود اقبال عمومی از بازارچه‌های صنایع‌دستی در سال 97 نسبت به سال 96 افزایش قابل توجهی داشته باشد.

مدیرکل دفتر صادرات معاونت صنایع‌دستی با اشاره به دیگر برنامه‌های این معاونت برای ایام نوروز، اظهار کرد: کارگاه‌گردی از دیگر برنامه‌های ما در ایام نوروز است، این برنامه از سال گذشته کلید خورد و باتوجه به استقبال مخاطبان، مقرر شد امسال نیز کارگاه‌گردی صنایع‌دستی برگزار شود، همچنین چاپ و توزیع کاتالوگ‌ها و بروشورهایی با مضمون معرفی صنایع‌دستی و فروشگاه‌هایی که نشان اعتماد دارند در دستور کار این معاونت قرار دارد.

محمودیان گفت: بازارچه‌های صنایع‌دستی در 675 محل در سراسر کشور برپا خواهد شد، در هر استان با توجه به ظرفیت‌های حوزه صنایع‌دستی، تعداد بازارچه‌ها مشخص می‌شود، سال گذشته استان گیلان بیشترین بازارچه را داشت و استان مازندران نیز با توجه به اینکه میزبان گردشگران بیشتری است، بیشترین فروش صنایع‌دستی را به خود اختصاص داد.

او افزود: در 9 ماهه اول امسال براساس آمار رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران بدون احتساب فرش و زیورآلات، 208میلیون دلار صنایع‌دستی به خارج از کشور صادر شده است که این رقم نسبت به سال گذشته 68درصد رشد داشته است.

مدیرکل دفتر صادرات معاونت صنایع‌دستی تصریح کرد: اطلاعات مربوط به محل‌های برپایی بازارچه‌های صنایع‌دستی در سراسر کشور از 15 اسفند بر روی سایت رسمی سازمان میراث‌فرهنگی قابل ملاحظه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز