خبرگزاری کار ایران

رییس کل دیوان محاسبات کشور:

گزارش حسابرسی اقتصاد مقاومتی را تا پایان سال به صحن ارائه می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۰۹۴

رییس کل دیوان محاسبات کشورگفت: تا پایان سال جاری گزارش طرح حسابرسی اقتصاد مقاومتی را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارایه خواهیم داد.

به گزارش ایلنا، عادل آذر پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با اشاره به چهارچوب جدید دیوان محاسبات کشور اظهار کرد: وظیفه دیوان محاسبات کشور صیانت از بیت المال است.

وی با بیان اینکه بیت المال فقط میز و صندلی و ارز و موارد فیزیکی نیست بلکه بخش عمده ای از آن سرمایه های انسانی است، تصریح کرد: بروز و ظهور و نمود در این سرمایه انسانی، در مدیران کشور است زیرا مدیران خط مقدم توسعه هستند و این مسئولین هستند که قرار است کشور را در ریل توسعه پیش ببرند و هنر ما صیانت از این سرمایه های انسانی است.

عادل آذر اظهار کرد: به دنبال مچ گیری نیستم بلکه باید تلاش کنیم که مدیران به سلامت جاده مسئولیت خود را بگذرانند و نگذاریم به مدیران در مسیر قانونی آسیبی وارد شود به عبارت دیگر بتوانیم این جاده پر سنگ و لاخ را هموار کنیم.

رییس دیوان محاسبات کشور با تاکید بر اینکه دیوان محاسبات به دنبال مچ گیری نیست ادامه داد: هیچ گاه نمی خواهیم قدرت تصمیم گیری را از مدیران بگیریم و این موضوع نگاه جدید ما در دیوان محاسبات کشور است.

وی با بیان اینکه پیشگیرانه، هدایتگرانه و مقتدارگرانه سه شعار جدید دیوان محاسبات کشور است اظهار کرد: نقش دیوان محاسبات، حسابرسی است و این حسابرسی ها منجر به تشکیل پرونده نخواهد شد مگر آنکه موردی خلاف قانون صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دوره های آموزشی با تناسب دستگاه، موضوع و مسئله را برای مدیران دستگاه های اجرایی برگزار خواهیم کرد، گفت: بیشتر دلایل تشکیل پرونده در دیوان محاسبات به دلیل برداشت نادرست از قانون و ابهامات موجود در قانون بوده است که در این راستا دوره های آموزشی دستگاه محور در سطح استان و کشور اجرا کنیم که از ابتدای سال ۹۷ عملیاتی خواهد شد.

رییس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه در بخش هدایتگری نیز به دنبال ارایه مشاوره به مدیران هستیم اظهار کرد: قوانین ما ظرفیت های خوبی دارد که می تواند مدیر قدرت تصمیم گیری را داشته باشد.

عادل آذر با بیان اینکه تا پایان سال جاری گزارش طرح حسابرسی اقتصاد مقاومتی را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارایه خواهیم داد که استان کرمان جزء استان های ردیف بالای کشور خواهد بود اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی درون زایی و مردمی بودن اقتصاد است که این موضوع نیز باید خودمان سازیم و نیازی به آن سوی آبها نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز