خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

اعلام آمادگی دانشگاه علمی کاربردی برای پوشش کارکنان وظیفه/کمتر از ۱۵ درصد دانشجویان کشور مهارتی هستند

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۸۴۶

رییس دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه تنها ۱۵ درصد دانشجویان کل کشور مهارتی هستند، گفت: امکان پوشش کارکنان وظیفه از دیپلم و بالاتر را داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین امید در اولین نشست همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه که در سازمان مرکزی دانشگاه فنی حرفه ای برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی سال گذشته برای ارائه آموزش های مهارتی به سربازان آمادگی خود را اعلام کرد. این دانشگاه می تواند با توجه به ظرفیت بالایی که دارد همگام با دانشگاه فنی و حرفه ای در این زمینه به ستاد نیروهای مسلح کمک کند.

امید با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی می تواند تمام کارکنان وظیفه دیپلم و بالاتر را پوشش دهد، گفت: البته پوشش این دانشگاه می تواند بر اساس نیازهایی باشد که ستاد کل اعلام می کند.

رییس دانشگاه علمی و کاربردی صمن بیان این مطلب که بسیاری از افرادی که وارد آموزش عالی می شوند، به رشته خود علاقه ندارند بیشتر به این علت که صرفا در آن رشته قبول شده اند و ادامه تحصیل دهند، بیان کرد: فرصت دو ساله سربازی، فرصت بسیار خوبی است تا این افراد در مهارت هایی که دوست دارند آموزش ببینند.

وی در ادامه با اعلام اینکه دانشگاه علمی کاربردی آمادگی دارد تا بر اساس سلایق کارکنان و نیاز ستاد کل دوره های کوتاه مدت تک درس و تک پودمان برای این افراد برگزار کند، افزود: هم اکنون ۵۰۰ دوره تک درس و تک پودمان در دانشگاه علمی و کاربردی در حال برگزاری است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی با اعلام این نکته که هر دوره جدیدی که ستاد کل بخواهد ما می توانیم برای آنها تعریف کنیم و دست ما کاملاً باز است، اظهار کرد: در ضمن این آمادگی وجود دارد که اجازه برگزاری برخی از پودمان ها را به بخشی از پادگان های ستاد ارائه دهیم. همچنین می توانیم از صنوف مختلف برای برگزاری دوره های پودمانی استفاده کنیم.

امید با اشاره به اینکه کمتر از ۱۵ درصد دانشجویان کل کشور مهارتی هستند و ۸۵ درصد در دوره های نظری تحصیل می کنند، گفت: در حالی که بر اساس قانون برنامه ششم باید دوره های مهارتی را به ۳۰ درصد برسانیم. البته من خیلی خوشبین نیستم که بتوانیم ۳۰ درصد را محقق کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز