خبرگزاری کار ایران

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از ترمینال تولید مغز سبز پسته در شهرستان کرمان

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۱۸۷

همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان کرمان، وزیر جهاد کشاورزی از ترمینال تولید مغز سبز پسته در شهرستان کرمان بازدید کرد.

به گزارش‌ایلنا، همزمان با سفر هیات دولت به استان کرمان،محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز (پنجشنبه) از ترمینال تولید مغز سبز پسته یاسایی در شهرستان کرمان بازدید کرد.

براساس این گزارش، واحد تولیدی مغز سبز پسته در روستای سعدی در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر کرمان در زمینی به وسعت ۲۲ هزار متر مربع با زیربنای ۴۵۰۰ متر مربع از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال احداث شده و در سال ۱۳۹۵ به بهره برداری رسیده و در این واحد تولیدی ۱۲۰ نفر زن سرپرست خانوار مشغول به فعالیت است.

ظرفیت اسمی سالانه این ترمینال ۶۰۰ تن می باشد و در حال حاضر ۱۵۰ تن تولید داشته و طرح توسعه آن نیز در دستور کار مجری قرار دارد.

بازار هدف محصولات تولیدی این واحد، هامبورگ آلمان است.

گفتنی است برای تولید مغز سبز پسته الزاماً محصول پسته حدود ۴۰ روز قبل از رسیدن کامل باید برداشت شود و سپس محصول برداشتی با پوسته سبز در هوای آزاد و آفتاب خشک می شود و ضریب تبدیل پسته کال تر به مغز سبز خشک ۹ به ۱ و قیمت تقریبی هر کیلو گرم مغز سبز پسته ۲۸ تا ۳۰ دلار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز