خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری ترکیه:

معارضان سوری در عملیات «عفرین» مشارکت می‌‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۸۷۳

رئیس‌جمهور ترکیه با اعلام این‌که عملیات نظامی ارتش ترکیه در شهر عفرین سوریه طی روزهای آینده آغاز خواهد شد، تأکید کرد که معارضان سوری نیز در این عملیات مشارکت خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، امروز- سه‌شنبه- در حضور خبرنگاران در پارلمان این کشور، اعلام کرد عملیات نظامی ترکیه علیه یگان‌های کرد در شهر عفرین سوریه، با حمایت گروهک‌های معارض سوری آغاز خواهد شد.

استقرار نیرویی ۳۰ هزار نفره از شبه‌نظامیان کرد در شمال سوریه در نزدیکی مرز ترکیه انتقادهای شدید دولت آنکارا را به همراه داشته است. 

ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش، یکشنبه اعلام کرد که می‌خواهد  یک نیروی ۳۰ هزار نفره در سوریه از شبه‌نظامی کرد و عرب تشکیل دهد. این نیرو قرار است از مرزهای مناطق تحت کنترل حزب «اتحاد دموکراتیک سوریه» محافظت کند.

اردوغان، روز گذشته نیز در اظهاراتی، آمریکا را به تشکیل یک «ارتش تروریستی» متهم کرد و گفته بود: «کشوری که ما آن را هم‌پیمان خود می‌نامیم، می‌کوشد ارتشی تروریستی در مرزهای ما به‌وجود آورد.»

رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد نیروی زمینی کشور در مخالفت با این طرح در مرز سوریه حضور دارد و با شدت تمام مواضع شبه‌نظامیان کرد را در هم خواهد شکست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز