خبرگزاری کار ایران

رئیس‌سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان:

ثبت۵۷۱ واحد تولیدی در سامانه بهین‌یاب /پرداخت تسهیلات به ۱۵۲ واحد تولیدی

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۵۴۴

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: امسال قریب به ۵۷۱ واحد تولیدی در سامانه بهین یاب جهت دریافت تسهیلات ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد دره وزمی روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در استانداری برگزار شد، افزود: کردستان با دارا بودن ۸۳۶ واحد تولیدی از نظر تعداد ۱.۳ درصد و از جهت سرمایه گذاری ۱.۵ درصد و به لحاظ اشتغال ۰.۸ درصد از واحدهای تولیدی را به نسبت کشور به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: قریب به ۳.۷ درصد از واحدهای معدنی مربوط به استان کردستان است که از این میزان ۲.۲ درصد آن فعال و ۵.۴ درصد نیز غیر فعال هستند.

دره وزمی گفت: در سال گذشته ۳۵۰ طرح و واحد تولیدی با هزینه کرد ۱۲۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در استان اجرایی شد که ۲۰ طرح آن صنعتی و ۱۸ طرح آن بخش کشاورزی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: امسال نیز به ۱۵۲ طرح صنعتی و کشاورزی تسهیلاتی به مبلغ ۷۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت کردیم که از نظر تعداد ۱.۱۷ درصد و از جهت مبلغ ۳.۸ درصد را نسبت به کشور اختصاص داده است.

دره وزمی به ۵۷۱ واحد تولیدی ثبت نام شده در سامانه بهین یاب نیز اشاره کرد و گفت: از این تعداد امسال ۴۶۰ طرح به بانک‌های عامل در استان جهت دریافت تسهیلات معرفی شدند که پس از طی فرایند قانونی تنها به  ۱۰۷ واحد تولیدی مبلغ یک میلیارد و ۴۰۸ میلیون تومان پرداخت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز