خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

آغاز عملیات اجرایی 2 برنامه اشتغالزای دولت در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۵۳۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سیستان و بلوچستان ​گفت: عملیات اجرایی دو برنامه ​اشتغال‌زای دولت با هدف توانمندسازی و تسهیل گری در سطح استان از امروز آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سکینه اشرفی امروز در کارگروه اشتغال استان که با حضور مشاور وزیر و مدیرکل اشتغال وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و مدیران عضو در استانداری برگزار شد، گفت : برای اولین بار در کشور و با هدف اجرای موفق طرح‌های اشتغالزایی، آموزش به نیروهای امریه اشتغال در استان انجام می‌شود تا به عنوان بازوی توانمندساز اشتغال، یاری گر این کارگروه باشند.  

وی خطاب به فرمانداران تاکید کرد: از توان علمی و تخصصی سربازان امریه برای ایجاد اشتغال در شهرها و روستاها بهره گرفته شود.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار از فرمانداران درخواست کرد: پروژه‌های اولویت دار هر شهرستان اعم از بخش، منطقه و روستا در این طرح مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به برخورداری این طرح از پشتوانه کارشناسی و علمی برای اجراء در سطح استانها اظهار داشت: دولت تلاش کرده با بررسی و  آسیب شناسی مشکلات طرحهای گذشته، مانع از تکرار اشتباهات شود.  

اشرفی یکی از آسیب های بنگاه‌های زودبازده را اجرای انفرادی و بدون مشارکت دانست و افزود : نداشتن برنامه توانمندسازی و مشارکت اقشارکم توان جامعه از آسیب‌های مهم طرح بنگاه‌های اشتغالزا در گذشته است.

وی با بیان اینکه یشترین توجه این طرح ها معطوف به سرمایه‌گذاران بدون جلب مشارکت‌های مردمی بود، تصریح‌کرد: نداشتن توجیه فنی، اقتصادی و مالی، نبود بازار فروش، عدم توجه به محدودیت‌ها و قابلیت‌های منطقه و پرداخت تسهیلات براساس تقاضا محوری از دیگر آسیب‌های بنگاه‌های اقتصادی زودباده است.

معاون استاندار با اشاره به رفع این نواقص در طرح جدید گفت: با توجه به انجام چهار سال کار کارشناسی در طرح‌های اشتغالزایی جدید، باید براساس قواعد و شیوه نامه تدوین شده نسبت به اجرای آن اهتمام ویژه داشته باشیم.

اشرفی ادامه داد: شعار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور ایجاد اشتغال بدون پول و براساس توانمندسازی است.

وی افزود: برای اجرای مطلوب این طرح باید سلسله اقداماتی در راستای شناسایی دینامیک اقتصاد ، کسب و کار منطقه و مداخله هدفمند دولت و تکمیل زنجیره ارزش در ارائه پروژه‌های اولویت‌دار شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز