خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی وزارت بهداشت :

بیمه ها ۱۵ هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهکار هستند

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۴۷۲

معاون بهداشتی وزارت بهداشت از بدهی ۱۵ هزار میلیارد تومانی بیمه ها به وزارت بهداشت خبرداد.

به گزارش  ایلنا از ساری، دکتر علیرضا رئیسی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  در نشست با جمعی از مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هدف پزشک خانواده بهبود اقتصاد سلامت، دسترسی آسان به خدمات با کیفیت و ارتقای شاخص های سلامت می باشد، اظهار کرد: به طور متوسط در کشور به ازای هر ۲۰ هزار و ۷۰۰ نفر یک پزشک عمومی وجود دارد.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده باید سطوح یک، دو و سه پوشش دهد، گفت: برای اجرایی شدن طرح پزشک خانواده گسترش پرونده الکترونیک است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان اینکه کارهای خوبی در حوزه بهداشت انجام شده است، افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته در سطح یک باید برنامه ریزی اساسی در سطوح دو و سه نیز انجام شود.

دکتر رئیسی با اعلام اینکه بیمه ها ۱۵ هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهکار هستند، بیان کرد: با توجه به اعتبار پیش بینی شده برای بیمه ها در سال ۹۷ فقط برای بیمه سلامت حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری اعتبار وجود دارد که باید برای این موضوع برنامه ریزی  و اصلاحات لازم  در بودجه پیشنهادی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد زنان باردار به پزشک خانواده و مراقبین سلامت مراجعه نمی کنند، گفت: بسیاری از افراد به متخصصین مراجعه می کنن که باید سطوح دو و سه نظام ارجاع را فعال کنیم.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به احداث بیمارستان های ۲۰ و ۳۵ تخت خوابی اشاره کردو افزود: ما نیاز مردم را بد ترجمه کردیم و به دلیل فشار برخی از مسئولین متاسفانه بیمارستان های کوچک ساخته شد در حالی که بسیاری از این نوع خدمات را می توان در کلینیک ها ارائه کرد.

دکتر سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با بیان اینکه حوزه بهداشت بسیار گسترده است، اظهار کرد: طرح پزشک خانواده ابعاد مختلفی دارد که نباید تنها به ویزیت توجه شود.

وی به پراکندگی جمعیت استان مازندران اشاره کرد و گفت: استان مازندران رتبه پنجم دانشگاه ها را از نظر جمعیت دارد که با توجه به این گستردگی  ، همت و تلاش مضاعف را طلب می کند.

دکتر موسوی با بیان اینکه مازندران به دلیل ظرفیت کشاورزی و توریست پذیری، از  استانهای  ویژه در کشور به شمار می رود، افزود: با توجه به دریا و سواحل در استان باید به بحث پیشگیری در حوزه بهداشتی در این حوزه ها اهتمام ویژه داشت .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز