خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران:

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تهران ۱۴۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۱۳۲

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: وجود پروژه‌های نیمه‌تمام در شهر تهران از دیگر مخاطرات و آسیب‌های شهر است که برای اتمام آن نیازمند 1400 میلیارد تومان اعتبار هستیم

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با حضور در سی و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری، تجریش در رابطه با رویکردهای جدید معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران بیان داشت: گودهای کنار برج میلاد، میدان فرهنگ در تپه‌های عباس‌آباد و برخی گودهای دیگر که توسط مردم برای ساخت و ساز ایجاد شده برای شهر تهران بسیار خطرآفرین است.

وی افزود: با چالش‌هایی در حوزه عمرانی شهر تهران مواجه هستیم ایمنی و مقاوم‌سازی پل‌ها که به دلیل نبود بودجه و دلایل دیگری از جمله کم‌تجربگی اتفاق افتاده است از دیگر چالش‌های حوزه فنی و عمرانی به شمار می‌رود.

حناچی در ادامه گفت: برداشت بی‌رویه از منابع شن و ماسه چاله‌های عظیمی در غرب تهران و اطراف رودخانه کن ایجاد کرده که در صورت جمع شدن آب در آنها خطرآفرین بوده و نگرانی‌هایی ایجاد می‌کند. همچنین مخاطرات سیل از دیگر چالش‌های تهران به شمار می‌رود و اجرای طرح‌های آب‌های سطحی می‌تواند در کاهش این مخاطرات موثر باشد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه باید تلاش کنیم که اتلاف منابع در پروژه‌های مناطق به حداقل برسد بیان داشت: در حال حاضر 70 درصد قراردادهای عمرانی شهرداری با قرارگاه خاتم‌الانبیا است مطالباتی با آنها داشته‌ایم که نتوانسته‌ایم به راحتی تامین کنیم و بخشی از آنها را به شکل غیرنقدی پرداخت کردیم.

وی افزود: باید تلاش کنیم که اتلاف منابع در پروژه‌های مناطق به حداقل برسد شهر تهران به عنوان یک کارگاه ساختمانی بزرگ دارای چالش‌هایی است در اجرای طرح های عمرانی باید نگاه همه‌جانبه داشت. و اعتبارهای محدودی که داریم را به پروژه‌های مهم که رضایتمندی شهروندان را در پی دارد اختصاص دهیم.

وی افزود: تاخیر در اجرای ساماندهی هشت روددره تهران از دیگر چالش‌هاست. وجود پروژه‌های نیمه‌تمام در شهر تهران از دیگر مخاطرات و آسیب‌های شهر است که برای اتمام آن نیازمند 1400 میلیارد تومان اعتبار هستیم. با استفاده از روش‌های سابق نمی‌توان تامین اعتبار کرد و باید تصمیم‌گیری شود که با وضعیت موجود و کند شدن آهنگ تامین اعتبارات از چه روش‌هایی باید برای تامین مالی استفاده کرد.

حناچی در ادامه گفت: نیازمند پرداخت سهم دولت در اداره پایتخت هستیم بحث‌هایی در حوزه ایمنی عمومی و سایر موارد در تهران وجود دارد که تنها برعهده شهرداری نیست. مدیریت یکپارچه شهری موضوع مهمی است که باید شورای شهر به طور جدی به آن بپردازد.

حناچی گفت: ایجاد جاذبه و زیباسازی در طرح‌های عمرانی اولویت اجرای پروژه‌هاست و این پروژه‌ها باید براساس جنبه های اجتماعی و نگاه‌های خلاقانه و ایرانی استانداردسازی شود.

وی افزود: زندان بزرگی در جنوب تهران ساخته شده که بخشی از ظرفیت آن خالی است و امکان این وجود دارد که زندان اوین به انجا منتقل شود. ساختمان های در آلستوم و زندان اوین از جمله ظرفیت‌های پایتخت است که می‌توان آن را برای شهروندان حفظ کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه موضوع زلزله در تهران بسیار مهم است و گزارش‌هایی که اخیرا در فضای مجازی از شرکت جایکای ژاپن منتشر شده مربوط به اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 است که سناریوی حادثه را برای تهران تعریف کرده بیان داشت: در آن دوره دولت اعتبار مناسبی گذاشت و قرار بود تمام بیمارستان‌ها مقاوم‌سازی شود اما اهتمام و استمرار برای ادامه برنامه‌ها با توجه به تغییر دولت وجود نداشت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه افزود: رویکرد مدیریت شهری باید تغییر پیدا کند. این معاونت 1585 پرسنل دارد که از این تعداد تنها 206 نفر زن هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز