خبرگزاری کار ایران

امیر قادری مطرح کرد:

هدف‌گذاری برای پرداخت بیش از 60 میلیارد تومان تسهیلات روستایی به طرح‌های تولیدی و اشتغالزا

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۱۸۶

معاون استاندار کردستان گفت: هدف‌گذاری لازم انجام شده که تا پایان سال‌جاری 62 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود 8 درصد از محل تسهیلات بانک سینا به متقاضیان واجد شرایط طرح‌های تولیدی و اشتغالزا در روستاهای استان پرداخت شود.

به گزارش ایلنا، امیر قادری امروز در جلسه کارگروه استانی تسهیلات اشتغالزایی روستایی اظهار کرد: اشتغال مهمترین مشکل استان است و لذا بانک‌های عامل و مدیران دستگاه‌های مرتبط درباره پرداخت تسهیلات روستایی باید نهایت تلاش را داشته باشند.

وی افزود: از محل اعتبارات سال 95 که در اسفندماه سال قبل ابلاغ شد تاکنون 200 میلیارد ریال توسط این کارگروه در قالب 29 طرح به بانک سینا معرفی شده که در حال حاضر 19 طرح به مبلغ 120 میلیارد ریال مصوب شده و 16 طرح هم به مبلغ 77 میلیارد ریال پرداخت شده است.

معاون استاندار کردستان خاطرنشان کرد: از محل تسهیلات سال 96 تاکنون 37 طرح به مبلغ 297 میلیارد ریال توسط کارگروه به بانک معرفی شده و در حال حاضر 11 طرح به مبلغ 92 میلیارد ریال توسط بانک مصوب و 14 طرح به مبلغ 120 میلیارد ریال در دست بررسی است.

قادری یادآور شد: از محل مرحله دوم تسهیلات سال 95 نیز تاکنون 22 طرح به مبلغ 124 میلیارد ریال توسط کارگروه مصوب و به بانک سینا جهت بررسی معرفی شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع با احتساب تسهیلات سال 95 و سال 96 تاکنون 620 میلیارد ریال توسط کارگروه در قالب 78 طرح تصویب و به بانک سینا معرفی شده است.

قادری تأکید کرد: هدفگذاری لازم انجام شده است که تا پایان سال‌جاری این 62 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود 8 درصد از محل تسهیلات بانک سینا به متقاضیان واجد شرایط در روستاهای استان پرداخت شود.

معاون استاندار کردستان افزود: هدف از پرداخت این تسهیلات، توسعه مناطق روستایی، اشتغالزایی روستایی، ارتقای تولید، تثبیت جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان می باشد.

قادری تأکید کرد: بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی مؤظفند حداکثر تسهیل‌گری را درباره پرداخت تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط داشته باشند و گزارش اقدامات خود را به‌صورت هفتگی به جلسات کارگروه که در این راستا برگزار می‌شود، ارائه بدهند.

گفتنی است، این تسهیلات براساس تفاهم‌نامه منقعد شده میان بانک سینا و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز