خبرگزاری کار ایران

حمایت فرمانداری ماسال از طرح‌های توسعه اشتغال

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۴۰۱

فرماندار ماسال از حمایت جدی از طرح های توسعه اشتغال موجود شهرستان ماسال در قالب طرح تکاپو خبر داد.

به گزارش ایلنا از ماسال، محمود قاسم نژاد در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان ماسال با تاکید بر اینکه با تمام توان باید از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران حمایت کنیم گفت: بنا بر بسته اشتغال طرح تکاپو 12 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار به شهرستان ماسال اختصاص داده‌شده است که این اعتبار باید در راستای حمایت از توسعه طرح‌های اقتصادی موجود شهرستان به سرمایه گذاران از طریق چرخه تسهیلات پرداخت شود.

وی با بیان اینکه اعطای این تسهیلات مبتنی بر دستورالعمل های ابلاغی طرح تکاپو صورت می پذیرد و طرح های پیشنهادی توسعه ای باید در قالب رسته های شغلی گردشگری و بوم گردی، خدمات فنی تخصصی کشاورزی، آبزی پروری، پوشاک، پرورش دام و طیور، صنایع غذایی و بسته بندی، صنایع دستی و بازرگانی صورت پذیرد، اظهار داشت: در این راستا ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و شیلات باید واحدهای واجد شرایط را شناسایی و معرفی کنند.
رئیس کارگروه اشتغال شهرستان ماسال با اشاره به اهداف طرح تکاپو در جهت توسعه اشتغال پایدار، گفت: کارگروه اشتغال شهرستان باید به طور منظم و هفته ای یکبار وضعیت پیشرفت ادارات دخیل در راستای اجرای این طرح و واحدهای پیشنهادی آنان را  بررسی نماید.
معاون اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با بیان اینکه طرح تکاپو به دنبال ایجاد طرح های جدید نیست بلکه هدف اصلی آن حفظ و توسعه اشتغال موجود است، یادآور شد: طرح تکاپو به لحاظ روش شناسی، گزینش و پرداخت با سیستم های پرداخت تسهیلات اشتغالزایی که از گذشته موجود است، تفاوت دارد.
عبدالله سلمان نژاد با اشاره به اقدامات صورت پذیرفته در جهت جمع آوری دقیق اطلاعات مشاغل از طریق مراجع مختلف، افزود: وجود این اطلاعات دقیق می تواند در برنامه ریزی هایی که در زمینه  اشتغال صورت می پذیرد بسیار موثر باشد.
وی با تاکید بر اینکه طرح تکاپو به دنبال تکمیل زنجیره ارزش شهرستان و ایجاد ارزش افزوده بیشتر است، گفت: در همین راستا دبیرخانه کارگروه باید با تعامل سازنده با ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و شیلات در اجرای این هدف تلاش نماید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز