خبرگزاری کار ایران

در وزارت آموزش و پرورش انجام شد؛

بررسی مبانی پنج‌گانه تربیت سند تحول بنیادین در وصیت‌نامه شهدا

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۸۲۵

اولین جلسه بررسی مبانی پنج گانه تربیت سند تحول بنیادین در وصیت نامه نورانی شهدا در محل نمازخانه خواهران ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش با حضور بانوان فرهنگی این وزارت خانه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین حسین درودی در این نشست با بیان دیدگاه های امام خمینی ره و مقام معظم رهبری، اهمیت توجه نسل جوان انقلاب اسلامی به وصیت نامه شهدا را تشریح کرد.

 وی گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی نسبت به فرهنگ سازی آرمان شهدا تاکید فراوان داشتند و در این خصوص همگان را به تفکر در فراز های وصیت نامه شهدا توصیه کرده اند وبا تاکید  فرموده اند؛ پنجاه سال عبادت کردید و خدا قبول کند ،یک بار هم یکی از این وصیتنامه شهدا را بگیرد و مطالعه کنید و تفکر کنید.

معاون امور استان های دبیرخانه ستاد همکاری ها افزود؛ وقتی کلید واژه سند تحول بنیادین حیات طیبه می باشد، بیانگر آن است برای رسیدن به این شاخص زندگی، باید دنبال الگوهای عینی حیات طیبه برویم که قطعا یکی از راه های  رسیدن به حیات طیبه توجه به سبک زندگی و نحوه تعلیم وتربیت شهداست.

وی به یکی از مبانی نظری سند تحول بنیادین اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: هستی شناسی از موارد نظری سند تحول بنیادین است، وقتی این مقوله را بررسی میکنیم خواهیم دید که برای ارتباط آموزشی ملکوت با جهان ناسوت، وصیت نامه و سیره شهدا از شاخص های مهم برای  تعریف این واژگان هستند.

سخنران این نشست، با اشاره به ماجرای توسل خواهر یکی از شهدای مفقود الاثر  به حضرت زهرا سلام الله علیها و پیدا شدن پیکر پاک و مطهر شهید حمید رضا ملا حسینی در بوستان نهج والبلاغه منطقه پونک گفت؛ این رخ داد حیرت آور ،حکایت از جایگاه رفیع شهدا نزد خداوند و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دارد.

حجت الاسلام والمسلمین درودی در ادامه به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهتمام مسئولان و مردم به وصیت نامه شهدا اشاره کرد و یادآورشد؛ رهبر فرزانه انقلاب نیز می فرمایند؛ طبق توصیه امام خمینی هرچه از وصیت نامه شهدا به دستم رسیده همه را خوانده ام،......ما واقعا از این وصیت نامه ها  درس میگیریم .... معلوم میشود درس ،علم و علوم الاهی پیش از آنکه به ظواهر و قالب های رسمی وابسته باشد، به حکمت معنوی وابسته است، آن جوان خطش هم به زور خوانده می شود، اما هر کلمه اش برای من و امثال من یک درس راهگشاست.

وی در ادامه، نگاه رهبر معظم انقلاب به وصیت نامه شهدا را ناظر به یکی دیگر از مبانی نظری سند تحول دانست و گفت؛ برای رساندن نسل برآمده از انقلاب اسلامی و آرمانهای شهدا به حیات طیبه باید در وصیت نامه شهدا تامل جدی داشته باشیم تا سیره شهدایی چون شهید فهمیده را در میان دانش آموزان نهادینه کرده و کلاس درس ایثار و شهادت درهمه مدارس با الهام از وصیت نامه  شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم دایرگردد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز