خبرگزاری کار ایران

نگاهی به فینال کوپا لیبرتادورس

شگفتی‌ساز کوچک آرژانتینی به دنبال تاریخ‌سازی

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۰۳۲

برای اولین بار از سال 2012، بازی‌های رفت و برگشتی فینال جام لیبرتادورس میان دو تیم از برزیل و آرژانتین برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، چیزی که جذابیت این نبرد را افزایش می‌دهد، این است که هر دو تیم گرمیو از برزیل و لانوس از آرژانتین، تیم‌های جذابی هستند که معمولاً به ارائه بازی‌های چشمنواز و نه نتیجه‌گرا متعهد می‌مانند و بازی‌های هجومی ارائه می‌کنند. اما در آستانه بازی رفت که چهارشنبه برگزار می‌شود، ممکن است به شیوه‌ای اجتناب ناپذیر جنجال‌هایی شکل بگیرد. گرمیو متهم شده است که متخصصانی را برای جاسوسی از تمرینات لانوس با استفاده از هلی‌شات به کار گمارده است. این باشگاه تمام اخباری که درباره این حادثه منتشر شده است را تکذیب کرده اما حتی اگر این ماجرا صحت داشته باشد، لانوس تیمی با رازهای تاکتیکی محدود است.

الان چندین سال است که لانوس با سیستم محبوبش 3-3-4 بازی می‌کند. در ترکیب کنونی این تیم، مهاجم نوک کهنه‌کارش، خوسخ سند در جناحین، آلخاندرو سیلوای اروگوئه‌ای - کسی که معمولاً در سمت راست بازی می‌کند – و لائوتارو آکوستای آرژانتینی که یک بال سرعتی در سمت چپ است و معمولاً به میانه میدان متمایل می‌شود تا توپ را روی پای راست تخصصی‌اش ببرد، همراهی می‌کنند. مثلث خط میانی هم توسط ایوان مارکونه، رومن مارتینس در سمت راست و نیکو پاسکینی در سمت چپ شکل گرفته است. این همان آرایشی است که لانوس با آن در سال‌های اخیر با هدایت خورخه آلمیون موفق بوده است و سال گذشته موفق به فتح لیگ آرژانتین شد.

شگفتی‌ساز کوچک آرژانتینی به دنبال تاریخ‌سازی

لانوس، تیمی از حومه جنوب بوئنوس آیرس، جزو غول‌های سنتی فوتبال آرژانتین محسوب نمی‌شود و البته همین موضوع سبب شد که بازگشت استثنایی‌اش در بازی برابر ریورپلاته قدرتمند در نیمه نهایی برای رسیدن به فینال، تحسین‌برانگیزتر شود. در حالی که بازی رفت را یک بر صفر باخته بود و در بازی برگشت هم تا 45 دقیقه به پایان دو گل عقب بود، لانوس باید 4 گل می‌زد تا صعود کند و تمام این 4 گل را زد تا پیامی ترسناک برای حریف بعدی‌اش بفرستد: اینکه لانوس شاید برای اولین بار به فینال لیبرتادورس راه پیدا کرده باشد اما به هیچ عنوان نباید دست‌کم گرفته شود.

گرمیو هم اما در همین حال، تاریخچه‌ای غنی‌تر دارد. آنها دو بار موفق به فتح لیبرتادورس شده‌اند؛ سال‌های 1983 و 1995. این اولین فینال گرمیو از زمان باختن به حریف آرژانتینی‌اش بوکا جونیورز در بازی 10 سال پیش دو تیم است. گرمیو، تیمی از منطقه جنوب آمریکا با سبک بازی شبیه اروگوئه‌ای‌ها است. این تیم که اکنون تحت هدایت رناتو پورتالوپی قرار دارد، به ارائه بازی مبتنی بر پاس‌های سالم و دقیق معروف است که در آن دو مهره تیم نقشی کلیدی دارند. یکی آرتور ریز نقش است، هافبکی بازیساز با شیوه بازی شبیه به آندرس اینیستا که بازی‌اش در چند ماه اخیر به چشم آمده و دیگری لوان، هافبک دفاعی است که شاید بهترین بازیکن حال حاضر در فوتبال برزیل باشد. با قامتی بلند و جثه‌ای درشت، لوان استاد پیدا کردن فضاهای خالی میان خطوط بازیکنان تیم‌های حریف است و با هوش بالایش و شوت‌های ناگهانی‌اش بازیکنی خطرناک محسوب می‌شود. بوکاس باریوس باتجربه هم در نقش مهاجم نوک این تیم، یک برگ برنده خواهد بود.

با این حال جایی که گرمیو انتظار دارد به واسطه آن موفق به شکست دادن حریف شود، خط دفاعی است. این تیم مدافعان میانی قدرتمندی مانند پدرو گرومل و والتر کانمان دارد.

لانوس اما خط دفاعی شکننده‌ای متشکل از رولاندو گارسیا گوئررو و دیه‌گو براگیری دارد که جلوی آنها مارکونه مسوولیت سنگینی دارد. تماشای اینکه لانوس در بازی رفت در ورزشگاه جدید گرمیو چگونه روی انسجام دفاعی‌اش تمرکز خواهد کرد، جالب خواهد بود. در فینال لیبرتادورس برخلاف مراحل قبل این تورنمنت، قانون گل زده بیشتر در خانه حریف وجود ندارد و همین می‌تواند نویدبخش یک بازی سراسر هجومی از دو تیم برای گلزنی و بردن بازی باشد.

منبع: سایت ESPN

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز