خبرگزاری کار ایران

با هدف رونق گردشگری صورت می‌گیرد؛

خروج الموت از بن‌بست با احداث دو پروژه مهم جاده‌ای

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۷۶۹

به گفته استاندار قزوین با تسریع در اجرای دو پروژه مهم جاده قزوین به الموت و تنکابن -رحیم‌آباد - کلاچای در سال‌های آینده الموت از بن‌بست خارج خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره‌ کل راه و شهرسازی استان قزوین، استاندار قزوین در نخستین سفر استانی خود به منطقه الموت  و پس از بازدید از چند طرح عمرانی و جاده‌سازی گفت: در ابتدا از جاده در دست ساخت رحیم‌آباد به کلاچای در بخش الموت غربی دیدن کردیم که این مسیر ۱۴۵ کیلومتر است که بخشی از آن خاکی است و ۷۰ کیلومتر در استان قزوین قرار دارد که در ۲۶ کیلومتر آن عملیات خاکی انجام شده و بقیه به مناقصه خواهد رفت.

زاهدی افزود:حدفاصل استان‌های گیلان و قزوین یک مشکل زیست‌محیطی وجود دارد که  باید به یک جمع‌بندی در مسیر برسیم زیرا  مسیر طراحی شده قابل ادامه دادن است و یا مسیر فعلی باید اصلاح شود و با کمک استاندار گیلان و مسئولان وزارتخانه یک جلسه کارشناسی خواهیم داشت تا موضوع مشخص شود.

وی اضافه کرد: دو پروژه بسیار مهمی که در این منطقه در حال اجراست از جمله جاده قزوین به الموت و تنکابن و رحیم‌آباد به کلاچای در صورت تکمیل شدن می‌تواند منطقه الموت را از بن‌بست خارج کرده و تحول بزرگی در منطقه ایجاد کند و ما تلاش می‌کنیم تا این روند تسریع شود.

زاهدی گفت: راه روستایی در الموت نیازمند توجه بیشتری است هرچند میانگین راه روستایی استان و منطقه از کشوری بالاتر است اما در مجموع باید جاده‌های روستایی باقیمانده با سرعت بیشتری ساماندهی و روکش آسفالت شود تا ایمنی آن‌ها برقرار شود.

وی اضافه کرد: به دلیل اهمیت موضوع تصمیم گرفتیم تا رسیدگی به وضعیت راه‌های روستایی شتاب بیشتری بگیرد و با توجه به فرارسیدن فصل سرما کارهای فنی و مقدماتی در اولویت قرار خواهد گرفت.

در این بازدید علی فرخ‌زاد معاون عمرانی استاندار، مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین و جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان حضور داشتند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز