خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس تهران بزرگ خبر داد:

کاهش ۶ درصدی سرقت و افزایش ۱۷ درصدی کشفیات در تهران

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۸۱۸

رییس پلیس تهران بزرگ از کاهش ۶ درصدی سرقت و افزایش ۱۷ درصدی کشفیات در تهران پس از آغاز طرح رعد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در طرح رعد ۴ در جمع خبرنگاران گفت: با اقدامات شبانه روزی پلیس پیشگیری چهارمین مرحله از عملیات طرح رعد که صرفا توسط نیروهای کلانتری‌ها انجام شده اجرایی شده است.

او ادامه داد: در طی ۴۸ ساعت گذشته با همکاری مقامات قضایی حکم ورود به ۱۵۸ مخفی‌گاه، پاتوق سارقان دریافت و ۳۷۳ سارق و مالخر دستگیر شدند و هزاران فقره سرقت کشف شد. همچنین ۱۴ باند مهم سارق منزل، خودرو، لوازم خودرو و ... شناسایی و منهدم و ۲۰۰ دستگاه خودرو، دوچرخه و موتورسیکلت کشف و ضبط شده است.

این مقام عالی انتظامی با اشاره به سلاح‌های کشف شده در این عملیات خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ قبضه سلاح جنگی، شکاری و قلابی که شامل ۲۴ قبضه سلاح شکاری و جنگی و ۶ قبضه سلاح قلابی بوده کشف و ضبط شده است.

سردار رحیمی به ارزش ریالی اموال مسروقه اشاره کرد و گفت: ارزش ریالی اموال مکشوفه در چهارمین طرح رعد ۶ میلیارد تومان است. همچنین با تلاش پلیس پیشگیری و پلیس مبارزه با مواد مخدر ۲ باند توزیع عمده مواد مخدر کشف که ۳۰۷ کیلو از این مواد از یک باند توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر و ۵۰ کیلوگرم مواد نیز توسط کلانتری‌ها کشف و ضبط شده و ۲۳۲ توزیع کننده و خرده فروش مواد نیز دستگیر شده‌اند.

او با بیان اینکه ۳ باند قاچاق کالا نیز در این طرح منهدم شده‌اند، گفت: این باند‌ها کالاهایی مانند پارچه، دارو و ریسیور و دستگاه ماهواره را قاچاق می‌کرده  که این کالاها نیز از آن‌ها کشف و ضبط شده است همچنین ارزش ریالی این کالاهای قاچاق ۴.۵ میلیارد تومان است.

رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه ۶۰ هزار CD مبتذل و مستهجن و همچنین بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز کشف و ضبط شده‌است، تصریح کرد: هدف از اجرای طرح رعد نشان دادن توانمندی و غلبه پلیس بر مجرمان و سارقان است در این طرح تلاش می‌کنیم با مدیریت انتظامی کلانتری‌ها و گشت‌ها ریسک وقوع جرم را برای مجرمان بالا ببریم و چرخه وقوع جرم را کاهش دهیم.

سردار رحیمی تاکید کرد: این طرح براساس نیازمندی‌های شهروندان و با رویکرد جامعه محوری پلیس در محلات اجرا می‌شود و محله به محله محلات را از وجود مجرمان پاک می‌کنیم. انتظار ما از مردم این است که همکاری و همیاری لازم با پلیس را داشته باشند و محل‌هایی که به عنوان مخفیگاه مجرمان است اطلاع‌دهند و پلیس نیز آماده است که با کمک مردم برخورد جدی و قاطع با مجرمان داشته باشد.

او تصریح کرد: همچنین از دستگاه قضا و قضات و دادسرا و دادستانی در همه نقاط شهر که همکاری خوب با پلیس داشتند کمال تشکر را داریم.

این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه برخی از سارقان دستگیر شده در طرح رعد ۴ از اتباع افغانی هستند، گفت: یک باند دو نفره سرقت از اتباع افغان در جنوب تهران دستگیر شده که از آنها حدود ۲۰۰ راس گوسفند کشف و ضبط شده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه این عملیات ظرف ۴۸ ساعت انجام شده است، گفت: پس از پایان این عملیات کار شناسایی و اطلاعاتی مالخران و قاچاقچیان شروع می‌شود و پس از انجام کارهای اطلاعاتی عملیات را آغاز می‌کنیم.

او تاکید کرد: در طی اجرای ۴ مرحله از طرح رعد ۶ درصد سرقت در تهران کاهش و ۱۷ درصد کشفیات و دستگیری مجرمان افزایش یافته است و قطعا اگر پلیس تجهیز شود توانمندی پلیس ،سرعت کار و سرعت برخورد با مجرمین بالا می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز