خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی سامانه رای‌گیری الکترونیکی در شورای شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۷۲۷

در بیستمین جلسه شورای شهر تهران سامامه رای‌گیری الکترونیکی برای اولین‌بار راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی؛ رئیس شورای شهر تهران درباره سامانه رای‌گیری الکترونیکی گفت: سامانه رای‌گیری الکترونیکی در شورای چهارم هزینه شده بود، اما نتوانستند از آن استفاده کنند. ما هیچ هزینه‌ای صرف این سامانه نکردیم و این سامانه میراث شورای گذشته است.

او ادامه داد: سامانه رای‌گیری الکترونیکی بعد از تبلت‌ها دومین حرکت دیجیتالی شورا در راستای هوشمندسازی و استفاده کمتر از کاغذ است. البته در شرایطی که افراد باید به چند نفر رای دهند از رای‌گیری مخفی و کاغذی استفاده می‌کنیم.

در ادامه حجت نظری در مخالفت با این سامانه گفت: هرچند استفاده از این سامانه خوب است اما این سیستم رای‌گیری مخفی را مخدوش می‌کند.

محسن هاشمی در پاسخ به نظری، گفت: آقای نظری من شما را در این زمینه توجیه خواهم کرد.

مجید فراهانی عضو دیگر شورا نیز پیشنهاد داد: در راستای شفاف‌سازی نام رای‌دهندگان روی صفحه ال‌سی‌دی شورا نمایش داده شود.

بهاره آروین نیز با اشاره به اینکه این پیشنهاد قابل اجرا و مناسب است، ادامه داد: سیستم دیجیتالی و الکترونیکی نباید منجر به محدودیت شود.

نظری باز هم به انتقاد از این سیستم پرداخت و گفت: استفاده از سامانه رای‌گیری الکترونیکی در مجلس که بیش از 200 نفر نماینده دارد معنا ییدا می‌کند نه شورای شهر که رئیس شورای شهر پاسخ داد: در هر صورت شورای چهارم این هزینه را متقبل شده است و باید این روش را امتحان کنیم و اگر از آن راضی نبودیم و حس خوبی نداشتیم به روش قبل باز خواهیم گشت.

در ادامه اعضای شورا برای اولین‌بار با استفاده از سامانه رای‌گیری الکترونیکی، رای‌گیری کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز