خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر ساری اعلام آمادگی کرد:

همکاری با میراث فرهنگی در ایجاد طرح مشترک با پیوست اشتغال

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۶۷۵

عضو شورای اسلامی شهر ساری، گفت: مجموعه ی مدیریت شهری آمادگی کامل دارد که با مشارکت متولیان امر بویژه مدیریت گردشگری استان برای طراحی پلان های مشترک با پیوست اشتغال و تقویت صنعت گردشگری گام های اساسی بردارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، کوروش یوسفی عصر امروز در هفتمین جلسنه علنی شورای اسلامی شهر که با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تشکیل شد با اشاره به اهمیت گردشگری اظهار داشت: یکی از عوامل مهم در شکوفایی اقتصاد کشور ها صنعت گردشگری است.

وی افزود: زمانی که یک گردشگر وارد یک شهر می شود برای گذراندن امور روزانه اعم از اقامت، رفت و آمد در سطح شهر، تفریح و گردش در شهر، دیدن جاذبه های دیدنی از جمله جاذبه های تاریخی، منجربه پرداخت هزینه می گردد بنابراین این هزینه ها می تواند در اقتصاد آن شهر نقش به سزایی داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه مازندران در تاریخچه توسعه گردشگری منطقه ای از چایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: فاصله کم و امکان دسترسی سریع به کانون های پرجمعیت کشور ، همچنین برخورداری از جاذبه های طبیعی در فصول مختلف سال پذیرای گردشگران داخلی بی شماری است.

وی بااعلام اینکه بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته از گردشگرانی که به این استان وارد می شوند نشان می دهد که حدود 90 درصد ازآنان با انگیزه گذران اوقات فراغت به مازندران سفر می کنند ، افزود: از این بین حدود 78 درصد آنا  خواهان انجام فعالیت های فراغتی مبتنی بر دریا هستند.

یوسفی ادامه داد: داشته های این استان برا هر گردشگر داخلی و خارجی اغنا کننده است زیرا استانی چهار فصل، در حوزه میراث فرهنگی خطه ای تاریخی و از بعد صنایع دستی ، منطقه ی ثروتمند محسوب می شود.

وی با بیان اینکه گردشگری ساحلی به عنوان یکی از سریع ترین انواع گردشگری مطرح است، افزود: مناطق ساحلی به خصوص سواحل ماسه ای به طور ذاتی برای انسان ها جذاب و از پتانسیل لازم جهت اجتماع گردشگران برخودار است.

یوسفی گفت: عدم توجه به ظرفیت قابل تحمل و هجوم بی امان گردشگران به سواحل استان مازندران قدر مسلم تبعات منی در ابعاد زیست محیطی  بیش از سایر عرصه ها دیده می شود. ابعادی که نتیجه ای جز بهره برداری نامناسب و بیش از ظرفیت منابع طبیعی، تخریب و تغییر اکوسیستم های طبیعی، بهره برداری بی رویه از منابع ،آلودگی روز افزون منابع آب، آلودگی زیست محیطی ناشی از دفع نامناسب فاضلاب، تولید زباله و ایجاد آلودگی صوتی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: آنچه مشخص است دریا اولویت اول گردشگری مازندران است و اگر ساماندهی شود 70 درصد مشکلات گردشگری در استان رفع و یکصد هزار شغل ایجاد می شود.

یوسفی افزود: شهرستان ساری با داشتن تمامی ابعاد و ارکان گردشگری یکی از بکرترین و بهترین نقاط برای جذب گردشگر است.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه در هفته گذشته 270 ملاقات مردمی داشتیم ، گفتک از این تعداد بالغ بر 90 درصد درخواست اشتغال بوده است ، بیش از 5 درصد دیگر آن درخواست کمک های مالی بوده که باز هم به اشتغال مربوط است.

وی ادامه داد: در عمل از این همه مواهبی که گفته شده چه بهره ای برای مردم شهر برده اید؟ از دریای ساری بگویید چه کرده اید؟ از تالاب نیلوفرهای  آبی فرح آباد بگویید؟ تالاب الندان امروز در چه وضعیتی قرار گرفته است؟ رو به زوال و نابودی است.برای معرفی جاذبه های  بی نطیر دریاچه چورت که از گونه های نادر طبیعی است چه کرده اید؟ سهم ابنیه های تاریخی شگرف در سطح شهر که می توانست برای اشتغال فرزندانمان یک فرصت باشد در اقتصاد این شهر چیست؟

یوسفی افزود: آیا راه کاری برای همکاری دو جانبه ی تبدیل مدیریت شهری به مدیریت گردشگر پذیر شهری اندیشیده اید؟ آیا زمان آن نرسیده که تمامی پروژه ها فرصت ساز مرتبط با گردشگری و میراث فرهنگی این شهر با مدیریت شهری به پیوست اشتغال پیوند بخورد؟ حقیقتا برای رفع مشکلات معیشتی مردم مظلوم شهرم هر چه در چنته دارید رو کنید تا مردم بفهمند که چه متولیانی داشته اند.

وی در ادامه افزود: به قدرت و صراحت عرض می کنم مجموعه ی مدیریت شهری آمادگی کامل دارد که با مشارکت متولیان امر بویژه مدیریت گردشگری استان برای طراحی پلان های مشترک با پیوست اشتغال و تقویت صنعت گردشگری گام های اساسی بردارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز