خبرگزاری کار ایران

باهنر:

عسگراولادی گفت احمدی‌نژاد در سال ۸۸ فاصله‌اش با خدا زیاد شد

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۶۴۲

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: این حرف سنگینی است که ایشان گفت فلان کار را انجام دادم با اینکه می‌دانستم احتمالا نزدیکترین همقطارانم از من اعلام برائت می‌کنند و این در حالی بود که ۵۰ سال اندوخته بود. این یعنی تنها سنجه عسگراولادی تدینش بود و این بود که عسگراولادی، عسگراولادی و حبیب‌الله شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا باهنر عصر امروز در مراسم چهارمین سالگرد مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی که در مجتمع فرهنگی رفاه برگزار شد، گفت: در سال ۸۸ که آن داستان‌ها پیش آمد و البته نمی‌خواهم وارد آن صحبت‌ها شده و مباحث سیاسی غیرضروری را اعلام کنم، جناب عسگراولادی حدود پنج یا شش روز بعد از آنکه کاندیدای موردنظرش که به عنوان خیرالموجودین برگزیده شده بود، بعد از یکی، دو اظهارنظر فرد منتخب گفت که فاصله فلانی با خدا زیاد شده است چراکه او در بیان دیدگاهش ملاحظات مرسوم را مبنا قرار نمی‌داد.

وی به مکاتبات عسگراولادی به رقبا در آن زمان اشاره کرد و اظهار داشت: بارها و بارها از مرحوم عسگراولادی شنیدم و هر بار در آن ۱۰ سال آخر با ایشان صحبت کردیم، ایشان می‌گفت من آفتاب لب‌بام هستم و اگر وظیفه‌ای را تشخیص دهم، در آن شتاب می‌کنم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: از یکی از آشنایانشان نقل می‌کرد که اگر در هر موضوعی گیر کردی، دو رکعت نماز بخوان به آقا اباعبدالله الحسین(ع) توسل کن و تصمیم بگیر. در مواردی نقد می‌شد که این چه تصمیمی است که گرفتی و چه حرفی است که زدی. حتی یک بار نقل شد مرحوم عسگراولادی یک بار بعد از آن مکاتبات در جلسه شورای مرکزی حزب موتلفه حاضر شد و گفت که آمده‌ام همگی از بنده اعلام برائت کنید. البته شاید یکی، دو نفر در آن شورای مرکزی با ایشان هم‌نظر بودند اما اینطور گفته بود.

باهنر با بیان اینکه عسگراولادی از تشکیلاتی‌ترین چهره‌های سیاسی در کشور بوده است، تصریح کرد: آقای عسگراولادی در آن دوران خفقان و بگیر و ببند یکی از افراد موثری بود که در کنار و پشت سر امام خمینی حرکت می‌کرد. زمانی رهبری معظم انقلاب می‌خواستند موضوع اخلاص را برای جوانان تبیین کنند، تاکید می‌کردند که این افراد زمانی که پیش از انقلاب به میدان می‌آمدند، تردید نداشتند و موردی از میان کسانی که در راه انقلاب مجاهدت می‌کردند، پیدا نمی‌شد که به فکر این باشند که احیانا فردا نماینده مجلس یا فرماندار یا مسئول شوند. مرحوم عسگراولادی نیز از کسانی بودند که اینگونه مخلص بود.

وی ادامه داد: این حرف سنگینی است که ایشان گفت فلان کار را انجام دادم با اینکه می‌دانستم احتمالا نزدیکترین همقطارانم از من اعلام برائت می‌کنند و این در حالی بود که ۵۰ سال اندوخته بود. این یعنی تنها سنجه عسگراولادی تدینش بود و این بود که عسگراولادی، عسگراولادی و حبیب‌الله شد.

این نماینده ادوار مجلس با اشاره به همنشینی طولانی مدت خود با مرحوم عسگراولادی خاطرنشان کرد: گاهی حرف‌هایی می‌زد و پیشنهادهایی می‌داد و گاهی حرف‌هایی شاذ از دیدگاه ما می‌زد که برخی نصحیتش می‌کردند که از شما بعید است؛ شما به این عظمت نباید اینطور بگویید و این حرف‌ها بسیاری از داشته‌های شما را از بین می‌برد اما مرحوم عسگراولادی اگر در موردی به اطمینان و ایمان می‌رسید، به آن عمل می‌کرد.

باهنر با بیان اینکه مرحوم عسگراولادی در عرصه امدادرسانی به نیازمندان همواره تلاش و کوشش فراوانی می‌کرد، ابراز داشت: اگر پیش می‌آمد که زمانی برای او ارباب رجوعی نمی‌فرستادیم، از ما گلایه می‌کرد که چرا من را از ثواب محروم کردید؟ او شخصیتی بود که تا یک هفته پیش از بستری شدنش در بیمارستان هم در محل کارش به امور نیازمندان رسیدگی می‌کرد و امیدوارم که ما هم مثل ایشان همین راه را ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: روزی که مرحوم عسگراولادی برای عمل جراحی به بیمارستان رفتند، ما در جبهه پیروان در سوهانک جلسه داشتیم و این اولین جمعه‌ای بود که مرحوم حاضر شد بجای سرکشی به محرومین و نیازمندان کار دیگری کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز