خبرگزاری کار ایران

تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران کمپروسورسازی تبریز

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۳۸۳

پرداخت دستمزد حدود ۱۳۶کارگر «کمپروسورسازی تبریز» در استان آذربایجان شرقی چهارماه به تاخیر افتاده است.

منابع کارگری ایلنا در این کارخانه مدعی شدند، این ۱۳۶ کارگر  جدا از دریافت نکردن طلب مزدی  چهارماهه خود با مشکل تاخیر در پرداخت حق بیمه  نیزمواجه هستند.

آن‌ها نگرانند که مبادا در صورت بی‌تفاوتی مسئولان به مشکلاتشان، این کارخانه به طور کامل تعطیل و درنتیجه بیکار شوند.

این کارگران که بخش دیگری از مطالباتشان بازگرداندن مسئولیت مدیریت این واحد خصوصی‌سازی شده به سازمان گسترش نوسازی صنایع است، در ادامه می گویند: از زمانی که این کارخانه به بخش خصوصی واگذار شده؛ مشکلات کارخانه با کاهش امنیت شغلی کارگران آغاز شده و تعداد کارگران به حداقل ۱۳۶ نفر تقلیل یافته است.

همچنین به نقل از کارگران این کارخانه گفته می‌شود؛ کارفرمای کمپروسورسازی تبریز هم‌اکنون بابت بدهی‌های مالی سالهای گذشته به نهادهای مختلف دولتی و خصوصی همانند اداره گاز، برق، تامین اجتماعی، دارایی و چندین بانک بدهکار است که پرداخت یک‌جای آن در وضعیت فعلی کارخانه برایش میسر نیست و در عین حال ما کارگران به دلیل عدم دریافت مزد در چهار ماه گذشته؛ در شرایط سخت معیشتی قرار گرفته‌ایم از این رو از کارفرما می‌خواهیم حداقل بخشی از مطالبات معوقه مارا پرداخت کند.

مشکل اصلی کمپرسور سازی ،مشکلات بانکی وسرمایه در گردش است

در این رابطه «آیدین حسن زاده »مسئول روابط عمومی  شرکت کمپرسور سازی تبریزدر گفتگو با ایلنا ضمن تایید معوقات مزدی وبیمه ای کارگران ،اصلی‌ترین مشکل این واحد صنعتی را کمبود نقدینگی کارفرمای کارخانه عنوان کرده و می گوید: نبود سرمایه در گردش لازم و کاهش نقدینگی کارخانه کمپرسور سازی موجب بروز برخی مشکلات مالی برای این واحد تولیدی شده است.

حسن زاده با بیان اینکه در حال حاضر این واحد با ۳۰ درصد ظرفیت به تولید ادامه می دهد افزود: این واحد تولیدی نیاز به تامین نقدینگی و سرمایه در گردش لازم برای ادامه تولید دارد تا بتواند ظرفیت تولید خود را به بالای ۸۰ درصد برساند.

وی همچنین می گوید: کارخانه کمپرسور سازی در عین حال برای تامین سرمایه گردش  خود نیاز به پرداخت مابقی تسهیلات ۱۵ میلیارد  تومانی دارد که  سالها پیش حدود ۴ ونیم میلیارد آن از سوی یکی از بانکها عامل به منظور تامین نقدینگی شرکت پرداخت شده است .

به گفته وی ؛حدودا دو نیم میلیارد  از این تسهیلات برای پرداخت معوقات مزدی کارگران خرج شد ومابقی نیز به بخش تولید اختصاص یافت.

مسئول روابط عمومی شرکت کمپرسور سازی  تبریز  در بخش پایانی سخنان خود درباره  بدهی های  این واحد تولیدی گفت: مجموع بدهی های  واحد کمپرسور سازی  حدودا ۱۵ میلیارد است که حدودا ۴ میلیارد آن مربوط به سازمان تامین اجتماعی امی شود.

به گفته وی شرکت کمپرسور سازی تبریز به نسبت سایر شرکتهای استان از بدهی مالی کمتری به نهاد های خصوصی ودولتی برخوردار است .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز