خبرگزاری کار ایران

فعالیت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز از سر گرفته شد

asdasd
کد خبر : ۴۰۷۷۲۵

فعالیت تولیدی کارخانه «ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز»،که از مهر ماه سال 93به دلیل بحران مالی متوقف شده بود، مجددا اول مرداد ماه سال جاری از سر گرفته شد.

یکی از کارگران این واحد صنعتی با اعلام این خبر گفت: بعد از  گذشت دو سال از اعلام توقف فعالیت  کارخانه «ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز»، سرانجام این واحد صنعتی از سوی  اداره تصویه و امور ورشکستگی  دادگستری شهرستان تبریز به یک شرکت سرمایه گذاری بصورت اجاره واگذارشد و فعالیت این کارخانه با 220کارگر از سرگرفته شده است.

کارگر ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز که  دست کم در  یکسال گذشته دستمزد دریافت نکرده‌اند  می گویند مشکلات این کارخانه از سال  86 و از زمانی آغاز شد  که  مدیران دولتی  وقت  بر اساس اصل 44 قانون اساسی این واحد صنعتی  را به بخش خصوصی ( شرکت سرمایه گذاری ملت) واگذار کردند.

وی افزود: بازگشت به کار کارگران و شروع فعالیت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز در حالی بود که در زمان توقف فعالیت کارخانه این واحد حدود 300 کارگر داشت  که  هم اکنون به 220 نفر کاهش یافته است .

به گفته کارگران  واگذاری این واحد به صورت اجاره ای یکساله امنیت شغلی کارگران را فراهم نکرد و در عین حال  تکلیف معوقات مزدی وبیمه ای کارگران نیز  در آن مشخص نشده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز