خبرگزاری کار ایران

توسط سرمایه گذاران خارجی صورت گرفت؛

قطعی شدن سرمایه‌گذاری 400 میلیون دلاری در طبس

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۳۵۲

سرمایه‌گذاری 400 میلیون دلاری توسط سرمایه‌گذاران خارجی در شهرستان طبس قطعی شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، جلسه مشترک سرمایه گذاران آلمانی، قزاقستانی و چینی در معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس برای ساخت کارخانه فروسیلیس آلومینیوم برگزار شد.

یورگن‌هاین و پرفسور ژرمانف سرمایه‌گذاران آلمانی‌ در این جلسه عنوان کردند برای این کارخانه به 300 مگاوات برق، 50 لیتر آب در ثانیه نیاز خواهیم داشت و به گونه‌ای طرح اجرا می‌شود که با توجه به شرایط منطقه مصرف برق افزایش یافته اما مصرف آب کاهش می‌یابد.

نمایندگان آلمانی افزودند: در آینده نزدیک شرکت فرو آلیاژ فولاد طبس به ثبت خواهد رسید.

این سرمایه‌گذاران آلمانی عنوان کردند یکسال زمان می‌برد که کارخانه احداث شود و از زمان احداث نیز  یکسال طول می‌کشد تا به بهره‌برداری برسد.

سرمایه گذاران آلمانی در پاسخ به نگرانی طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در خصوص آلایندگی کارخانه نیز اظهار داشتند: به هیچ عنوان در این زمینه نگرانی نداریم. این کارخانه از پروژه‌هایی است که مصرف برق دارد و عملا آلایندگی ندارد و استانداردها را اخذ کرده و آلایندگی آن از سطح استاندارد بسیار پایین‌تر است.
 
سرمایه گذاران چینی و قزاقستانی نیز گفتند: آلیاژی که تولید خواهیم کرد آلیاژی است که همه ما را به آسمانها و کهکشان‌ها خواهد برد.
 
آنها با بیان اینکه این صنعت یک انقلاب صنعتی را در دنیا به وجود آورده و کل دنیا به آن نیاز دارد افزودند: با کشورهای اروپایی همکاری خاصی داریم و تامین آلیاژ کوره‌های آنها را نیز ما به عهده داریم.
 
این سرمایه گذاران خاطر نشان کردند: کوره‌هایی که در کارخانه طبس نصب خواهند شد بالاتر از استاندارد جهانی خواهد بود.

این افراد از همکاری فرماندار ویژه طبس تشکر کرده و جلسات را بسیار خوب دانسته و  افزودند: بار اول است که به ایران آمده‌ایم و کل مردم منطقه ما را در آغوش گرفتند و خواستند این کارخانه راه‌اندازی شود و دیدیم که افراد و کارشناسان دولتی خیلی قوی بودند و همکاری خوبی وجود دارد.
 
 معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس نیز گفت: جلسه خوبی بود خوشحالم در شهرستان من هستید، تمام سعی و تلاش خود را میکنیم که کار را سهل و آسان کنیم.
 
سید مهدی طلایی مقدم گفت: ستادی داریم به نام تسهیل سرمایه گذاری که رئیس آن در کشور جهانگیری در استان استاندار و در شهرستان فرماندار است که سعی می‌کنیم این پروژه را از طریق این ستاد پیگیری کنیم.

وی از این سرمایه‌گذاران خواست: اطلاعات مورد نیاز خود را شفاف مطرح کرده تا شفاف پاسخ داده شود.

وی اظهار امیدواری کرد: هرچه زودتر شاهد عملیاتی شدن پروژه باشیم.
 
لازم به ذکر است این سرمایه گذاری علاوه بر ایجاد اشتغال ۴۰۰‌نفری در جهت جلوگیری از خام فروشی و استفاده بهینه از صنایع معدنی در راستای اقتصاد مقاومتی در طبس شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز