خبرگزاری کار ایران

خانه تکانی سرخابی ها از دربی ۸۴تا ۸۵/ چه کسی ستاره می شود؟

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۲۸۲

دربی ۸۵ با دو ترکیب متفاوت برای سرخابی های پایتخت به انجام می رسد.

به گزارش ایلنا، روی پیشانی هیچ بازیکنی ننوشته که ستاره شهرآورد می‌شود اما تغییرات ممکن است گاهی تیمی را به عرش ببرد و گاهی هم ممکن است به زمین بزند. استقلال و پرسپولیس در تعداد تغییراتی که نسبت به شهرآورد 84 دارند با هم برابرند و شاید در نهایت تقابل هشتاد و پنجم آنها هم به تساوی بینجامد. گرچه برخی اعتقاد دارند شانس پرسپولیس بیشتر است اما به آنها که شانس سرخ‌ها را بیشتر می‌دانند باید تاکید کرد که هرگز این بازی را پیش‌بینی نکنند چون در نبرد 84 هم هیچ‌کس تصور نمی‌کرد آبی‌ها در یک نیمه ناگهان 3 بار  دروازه بیرانوند را فرو بریزند. از پیش بینی این بازی باید عمیقا دوری کرد. دربی یا به عبارت فارسی‌تر شهرآورد، پر است از اتفاقات پیش‌بینی نشده و غریب .

آرامش و تمرکز ذهنی سهم بسیاری در موفقیت تیم‌ها در بازی‌های بزرگ ایفا خواهد کرد. به یاد داریم که در شهرآورد قبل که منجر به پیروزی 3 بر 2 استقلال شد با چه انرژی و انگیزه‌ای گام به میدان گذاشت و در نهایت به بردی بزرگ رسید.

 پیروزی مهمی که اثرش تا آخر فصل در روح و جسم بازیکنان باقی ماند و اگر دیدیم که استقلال در نهایت جایگاه مناسبی به دست آورد، یکی از دلایلش همین برد شهرآورد بود که آبی‌ها را تا آخر فصل نگه داشت. البته نه اینکه صرفا نتیجه شهرآورد می‌تواند در قهرمانی تیم‌ها نقش بازی کند.

 نه، هرگز اینطور نیست چراکه بازنده همین بازی توانست در نهایت سکوی قهرمانی لیگ را به چنگ آورد و بر بام فوتبال ایران بنشیند. آنچه اما استقلال را فاتح آخرین نبرد لقب داد، ناشناخته بودن انگیزه‌های پنهان بازیکنانش برای حریف بود. مردانی مانند فرشید اسماعیلی، امید نورافکن و حتی بهنام برزای.

 در آخرین نبرد، منصوریان بازیکنانی را در ترکیب استقلال قرار داد که تشنه شهرت بودند. مردانی که شاید اگر پنج‌شنبه در ترکیب استقلال قرار می‌گرفتند وزن روحی استقلال به واسطه در اختیار داشتن آنها که در بازی آخر طعم پیروزی را چشیده‌اند، بیشتر می‌شد اما این دو بازیکن به طور قطع استقلال را همراهی نمی‌کنند.

علاوه بر آنها سیدمهدی رحمتی، لئوناردو پادوانی، رابسون جانواریو و کاوه رضایی هم در ترکیب استقلال نیستند تا تعداد غایبان استقلال در بازی عصر پنج‌شنبه به عدد شش برسد. به احتمال زیاد و اگر وریا غفوری در ترکیب آبی‌ها قرار بگیرد، استقلال با این ترکیب: «حسین حسینی، روزبه چشمی، مجید حسینی، وریا غفوری (در صورت بخشش) میلاد زکی‌پور، خسرو حیدری، امید ابراهیمی، داریوش شجاعیان، سرور جباروف (باقری)، فرشید اسماعیلی، علی قربانی» رخ در رخ رقیب سنتی‌اش قرار خواهد داد.

در ترکیب فوق تعداد بازی نکرده‌ها در شهرآورد 3 نفر است. سیدحسین حسینی، سرور جباروف و داریوش شجاعیان بازیکنانی هستند که این بازی را تجربه نکرده‌اند.

 البته استقلال از این اقبال برخوردار است که جانشین‌هایی را برای بازیکنانی که در شهرآورد قبل بوده‌اند و حالا نیستند، در اختیار دارد که تجربه شهرآورد را دارند و با اتمسفر و فضای این بازی آشنایی کامل دارند اما برخی جا‌به‌جایی‌ها موجب می‌شود دست و بال استقلال برای ارائه فوتبالی در اوج آرامش فکری بسته شود.

 یکی از مشکلات استقلال این است که باید از روزبه چشمی که متخصص بازی در پست دفاع میانی نیست در این پست مهم بهره بگیرد. نقطه‌ای که کوچکترین اشتباه‌ها در آن مرگبار است و وقتی ترکیب پرسپولیس با آن مهاجمان سریع را در ذهن تداعی می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که کار چشمی در مقابل علیپور، منشا، وحید امیری و مسلمان (اگر در ترکیب اصلی باشد) دشوار خواهد بود.

اگر محسن مسلمان در ترکیب اصلی سرخ‌ها نباشد، این تیم هم نسبت به شهرآورد 84 شش تغییر خواهد داشت. سرخ‌ها نیز به احتمال فراوان با این مردان: «علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، حسین ماهینی، محمد انصاری، محسن ربیع خواه، کمال کامیابی نیا، بشار رسن، وحید امیری، علی علیپور، گادوین منشا» به میدان خواهند آمد.

 در این ترکیب بازیکنانی همچون صادق محرمی، رامین رضاییان، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، مهدی طارمی و احتمالا مسلمان (البته این بازیکن اگر بخشیده شود روی نیمکت خواهد بود) حضور ندارند که تغییرات سرخ‌ها در قیاس با شهرآورد قبل را به عدد شش می‌رساند.

عددی مشابه آنچه برای استقلال هم رخ داده با این تفاوت که جانشین‌های ترکیب استقلال شهرآورد را تجربه کرده‌اند و با این بازی بیگانه نیستند.

گفته می‌شود اگر پرسپولیس با آرایش 2-4-4 گام به این بازی بگذارد، احتمال حضور مسلمان در ترکیب این تیم قوت می‌گیرد که باید دید برانکو ایوانکوویچ در نهایت چه تصمیمی برای این بازیکن خواهد گرفت.

برانکو دوست دارد مسلمان را همچنان دور از ترکیب قرار دهد تا شاید قدری به دلیل حاشیه‌هایش تنبیه شود اما بازی با استقلال آنقدر دشواری در خود دارد که سرمربی سرخ‌ها را نیز با آن همه قانونمندی در نهایت راضی به بازی دادن مسلمان کند.

به هرحال این یک احتمال است و نباید آن را شوخی گرفت. احتمالی که اگر رخ دهد تعداد غایبان ترکیب کنونی پرسپولیس با شهرآورد قبل را به عدد 5 کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز