خبرگزاری کار ایران

حیدریان ماموریت‌های شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر را اعلام کرد

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۱۸۹

از سوی رییس سازمان سینمایی وظایف و ماموریت‌های شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر تعیین شد.

به گزارش ایلنا، در اولین جلسه شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر که روز گذشته در سازمان سینمایی برگزار شد، محمدمهدی حیدریان با برشمردن وظایف این شورا گفت: تصویب مقررات و شیوه برگزاری جشنواره و بخش‌های آن اولویت اول است و در ادامه اعضای هیات انتخاب و آیین نامه انتخاب فیلم‌ها، اعضای هیات داوری و آیین نامه داوری آثارو بزرگداشت‌ها و آیین‌ها باید جزو وظایف شورا قلمداد شود.

رییس شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر تصویب بودجه جشنواره و تامین‌کنندگان مالی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف برگزاری جشنواره در حین برگزاری را از دیگر وظایف این شورا عنوان کرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامى و رییس سازمان سینمایى در ادامه جشنواره‌هاى ملى و بین‌المللى فجر را مهمترین و باشکوهترین رویداد هنرى همزمان با جشن‌هاى پیروزی انقلاب اسلامى دانست و با تاکید  بر شفاف‌سازى هزینه‌هاى جشنواره‌هاى سینمایی اظهار کرد: همزمان با تلاش برای پرشکوه‌تر شدن و مردمى بودن جشنواره فیلم فجر باید برای صرفه‌جویى و شفاف‌سازى هزینه‌هاى این رویدادها و فرایند اجرائى آن تلاش کنیم چراکه جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد حرفه‌ای سینمای ایران و برگزاری همزمان آن با دهه مبارک فجر با پیشینه‌ای به قدمت انقلاب اسلامی ارزش و اهمیت آن را دوچندان می‌نماید.

حیدریان، مردم و افکارعمومى را حامیان اصلى جشنواره فیلم فجر دانست و گفت: مردم حق دارند در جریان اطلاعات مالى جشنواره‌ها باشند و نگاه دلسوزانه و سازنده رسانه‌ها، به دست‌اندرکاران چنین رویداد مهم هنرى، این فرصت را می‌دهد تا خطاهاى احتمالى را کاهش و کیفیت برگزارى جشنواره را افزایش دهند. لذا ما فارغ از فضاسازی و بازی رسانه‌ای خود را موظف به شفا‌ف‌سازی می‌دانیم و براساس آغاز اجراى قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در دولت تدبیر و امید، هزینه‌هاى دوره‌هاى پیشین جشنواره‌هاى فجر در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات قرار گرفته و در جشنواره سی و ششم فجر نیز اطلاعات مالى این رویداد اطلاع رسانى مى‌شود.

وی با اشاره به اهمیت سى و ششمین جشنواره فیلم فجر و تجارب سه دهه اخیر ادامه داد: جشنواره محلى براى کشف و معرفی استعدادهای درخشان در کنار بهره‌گیری و قدرشناسی از تجارب به بار نشسته صاحبان تجربه و علم این هنر بى بدیل، نسبت به ایفای سهم از برنامه جامع سینمای ایران است.

علیرضا رضاداد، علیرضا تابش، حسن خجسته، محمد بزرگ نیا و ابراهیم داروغه‌زاده از اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر هستند که در اولین جلسه فراخوان این دوره و شیوه برگزاری و بخش‌های آن را نهایی کردند که بزودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز