خبرگزاری کار ایران

در تهران؛

کفرانس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ۲۰دی‌ماه برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۶۸۹

کنفرانس روسای مجالس کشورهای عضو در تهران از تاریخ ۲۰ تا ۲۵ دی‌ماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، سی‌وهشتمین اجلاس کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به میزبانی دبیرخانه در مقر این اتحادیه در تهران برگزار شد.

در این اجلاس کشورهای عضو کمیته متشکل از الجزایر، آذربایجان، بنین، اندونزی، لبنان، موزامبیک، پاکستان، سنگال، مالی و عراق شرکت کردند. ریاست کمیته اجرایی برعهده ایساکا سیدیبه رییس مجلس مالی بود.

در جلسه کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المللی (PUIC) تصمیم گرفته شد، گروهی به نمایندگی از این اتحادیه برای بررسی وضعیت مسلمانان روهینجای میانمار به آن کشور عزیمت کنند تا تلاش لازم برای پایان دادن به وضعیت اسفبار آنها صورت گیرد.

محمود ارول قلیچ، دبیرکل اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی در پایان کار کمیته اجرایی اعلام کرد: ما از تمامیت ارضی و یکپارچگی ملت عراق حمایت کرده و پیروزهای اخیر این کشور در مبارزه علیه تروریسم و آزادی سرزمین‌های خود را تبریک می گوییم.

در این نشست هیات ایرانی، تاریخ برگزاری کنفرانس روسای مجالس کشورهای عضو در تهران را ۲۰ تا ۲۵ دی تعیین کرد.

در بیانیه پایانی نشست کمیته اجرایی به مسائل جهان اسلام اعم از فلسطین، مسلمانان روهینجا و وحدت اسلامی پرداخته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز