خبرگزاری کار ایران

بازگشت مجلات علمی و فرهنگی شبکه چهار به آنتن پخش

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۵۸۱

از امشب (شنبه) پخش برنامه‌های «چرخ»، «چارکتاب»، «منبع موثق» و «چشم شب روشن» از سر گرفته می‌شود.

به گزارش ایلنا، همزمان با آغاز ماه محرم و برپایی عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به صورت موقت پخش برخی از برنامه‌های روتین شبکه چهار سیما متوقف شد که از امروز 15 مهر ماه برنامه‌های «چرخ»، «چارکتاب»، «منبع موثق» و «چشم شب روشن» مجددا در کنداکتور شبکه چهار جانمایی شده‌اند.

برنامه «چرخ» مجله علمی و عصرگاهی شبکه چهار سیما است که شنبه تا چهارشنبه ساعت 19 با حضور چهره‌های برتر علمی و پژوهشی به رویدادهای مهم علمی می‌پردازد.

در برنامه امشب به مناسبت اهداء جایزه نوبل پزشکی امسال سعی دارد تا به بررسی موضوع عملکرد ساعت بدن (ریتم زیستی) بپردازد که توسط محققین این جایزه مورد پژوهش قرار گرفته است.

شهریار ربانی مجری برنامه این موضوع را با حضور میرشهرام صفری محقق انستیتو دانش مغزی ریکن ژاپن، عضو هئیت علمی مرکز تحقیقات اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بررسی می‌کند.

«چارکتاب» یک برنامه ترکیبی جذاب با محوریت رمان‌خوانی رمان‌های پرفروش بازار است که بخشی از داستان هر کتاب توسط بازیگران تئاتر اجرا می‌شود. همچنین در خلال برنامه شاهد قسمتهای دیگر مانند داستان کوتاه، فیلم کوتاه، شعرخوانی و کلیپ شعر، موسیقی نیز خواهیم بود. این برنامه به کارگردانی رضا خرم و تهیه کنندگی عمران عبداللهی شنبه تا سه‌شنبه ساعت 22 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

«منبع موثق» برنامه‌ای شبانگاهی و با رویکرد تحلیلی از دریچه نگاه طنز است که شنبه تا چهارشنبه ساعت 22:30  بصورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

این برنامه با اجرای رضا رفیع به تحلیل موضوعات روز اجتماعی و حتی در وسعت کلان‌تر موضوعات روز جهان با زبان طنز می‌پردازد. «منبع موثق» به تهیه کنندگی میثم تربتی کاری از واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما است.

مجله شبانگاهی «چشم شب روشن» با اجرای محمد صالح علا و تهیه کنندگی امیر قمیشی از امشب مجددا ساعت 23 به آنتن پخش باز می‌گردد. چشم شب روشن هرشب درحوزه‌های مختلف نظیر تئاتر، موسیقی، تاریخ، روانشناسی، کتاب و کتابخوانی، سینما و ... با مجریانِ کارشناس در این حوزه‌ها و حضور مهمانان به بحث و گفتگو می‌پردازد.

در این برنامه طبق روال شنبه‌ها در بخش تئاتر مهرداد رایانی مخصوص میزبان حمید مظفری بازیگر، کارگردان و پژوهشگر نمایش خواهد بود. در بخش شعر امشب مرتضی امیری اسفندقه با سید احمد نادمی گفتگو می‌کند.

با «چار کتاب» یک کتاب بیشتر بخوانیم

«چارکتاب» عنوان برنامه جدید شبکه چهار است که از منظری جدید و با نگاهی تازه به حوزه کتاب ورود پیدا کرده است.

پرداختن به مقوله کتاب و کتاب‌خوانی همواره مورد توجه شبکه چهار سیما بوده است و ساخت برنامه‌های موفق و پرمخاطبی همچون کتاب 4، کارنامه، کتابنامه، طوطی نامه، فانوس، الف، کاغذ رنگی و ... در این حوزه خود گواه این ماجراست.

شبکه چهار سیما مدتی است ساخت برنامه در حوزه کتاب و کتابخوانی را مجددا در دستور کار خود قرار داده است و اینک با برنامه «چارکتاب» تلاش می‌کند تا حس و حال خوب کتابخوانی را با مخاطبانش به اشتراک بگذارد و همه اقشار جامعه را به مطالعه تشویق کند.

برنامه «چارکتاب» یک برنامه ترکیبی جذاب با محوریت رمان‌خوانی رمان‌های پرفروش بازار است که بخشی از داستان هر کتاب توسط بازیگران تئاتر اجرا می‌شود. همچنین در خلال برنامه شاهد قسمت‌های دیگر مانند داستان کوتاه، فیلم کوتاه، شعرخوانی و کلیپ شعر و موسیقی نیز خواهیم بود.

 این برنامه قصد دارد مخاطب را به شکلی جدید با دنیای ادبیات داستانی آشنا کند. طراح و کارگردان برنامه رضا خرّم و تهیه کننده آن عمران عبداللهی شعار یک کتاب بیشتر بخوانیم را به عنوان شعار اصلی خود در نظر گرفته‌اند.

مجری برنامه شهاب شهرزاد از فعالان و کارشناسان فرهنگی دو دهه اخیر است که مولف چندین کتاب نیز هست. برنامه «چارکتاب» به صورت تخصصی به ادبیات داستانی می‌پردازد و قصد دارد تا در آینده با حضور نویسندگان مطرح این سرزمین رنگ و بویی متفاوت و متنوع به گسترش کتابخوانی دهد.

«چارکتاب» کاری از واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما است و شنبه تا سه‌شنبه ساعت 22 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز