خبرگزاری کار ایران

صالحی:

برجام قابل مذاکره مجدد نیست

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۱۶۳

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: بارها تاکید کرده‌ایم که برجام قابل مذاکره مجدد نیست، برخی می‌خواهند که برجام در ابعاد فنی مذاکره مجدد شود اما قابل مذاکره نیست.

به گزارش ایلنا، علی اکبر صالحی که برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای به رم سفر کرده است، با تاکید بر اینکه همه طرف‌ها باید به برجام پایبند باشند، گفت: برخی می‌خواهند که برجام در ابعاد فنی مذاکره مجدد شود، اما قابل مذاکره نیست و ما گفتیم و همه حتی وزیر امور خارجه روسیه، سخنگوی اتحادیه اروپا و خانم موگرینی و چین هم تاکید داشتند که برجام دیگر قابل مذاکره مجدد نیست.

وی اضافه کرد: اگر آمریکا از برجام خارج شود و دیگر کشورها از آن پیروی کنند، قطعا برجام به هم خواهد ریخت. اما اگر فقط آمریکا از برجام خارج شود باید هیات نظارت بر برجام کشورمان در این خصوص تصمیم بگیرد.  

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه بهترین راه، پایبندی به برجام است، اظهار داشت: این توافق در جهت مسایل و تفاهمات بین‌المللی و هم در جهت مسایل منطقه و تقویت رژیم منع گشترش، مفید و موثر است. اگر برجام به هم بخورد، تناقضات فراوانی از جمله بحث کره شمالی ایجاد خواهد شد. اکنون پیشنهاد شده که مسئله کره شمالی با مذاکره و دیپلماسی حل شود. بنابراین اگر جایی که توافق شده است به آن پایبند نباشند چه استناد و استدلال و توجیهی باقی می‌گذارند تا بخواهند کره شمالی را تفهیم کرده و راضی کنند تا وارد مذاکره شود. قطعا آنها می‌گویند که یک مدل وجود داشت که بهم خورده است. 

صالحی تاکید کرد: توصیه ما پایبندی به برجام است و مذاکره مجدد از نظر جمهوری اسلامی قابل قبول نیست و بارها مسئولان ما از جمله رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه دوباره مذاکره نخواهیم کرد. 

وی با بیان اینکه به دعوت مقامات ایتالیایی برای حضور در کنفرانس خلع سلاح به رم سفر کرده است، تصریح کرد: در این نشست شخصیت‌های مهم جهان سیاست، فرهنگ و فنی حقوقی حضور دارند و با آنها درباره برجام نیز صحبت می‌کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: ما در این سفر از برخی از مراکز علمی و تحقیقات ایتالیا مانند مرکز پزشکی بزرگ هسته‌ای «ای ان اف ان» و «سی ان ای او» بازدید خواهیم کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز