خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کل دادگستری کردستان مطرح کرد:

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه با مشارکت مردم احیا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۷۶۲

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه با مشارکت همه قشرهای جامعه امکان پذیر است.

به گزارش ایلنا، علی اکبر گروسی در همایش تجلیل از فعالان امر به معروف و نهی از منکر یگان های نظامی و دستگاه های قضایی ستاد استان کردستان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر و نهی از منکر در حقیقت دو فریضه مهم در اسلام است که توجه به آن باعث می شود، بسیاری ناهنجاریها از جامعه رخت ببندد و همه هزینه هایی که در جامعه برای مقابله با بزهکاری صرف می شود، با امر به معروف و نهی از منکر از بین رود.

وی با اشاره به نقش ستاد امر به معروف و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی، بیان داشت: با نهادینه‌ کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، منکرات از جامعه رخت بربسته و معروفات گسترش می‌یابند و در این صورت است که جامعه‌ای عاری از هرگونه ناهنجاری محقق می‌شود.

معاون سازمان های نظامی و قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان تصریح کرد: باید با تدوین یک برنامه راهبردی و عملیاتی، امر به معروف و نهی از منکر و نهی از منکر را از حالت محجوریت خارج ساخت.

وی افزود: این فریضه مهم درآیات متعدد قرآن مورد تاکید قرارگرفته و به موجب اصل هشتم قانون اساسی هم دعوت به خیر، امر به ‌معروف و نهی‌ از منکر وظیفه‌ای است همگانی و متقابل، بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت؛ بنابراین امر به معروف و نهی از منکر مبانی شرعی و قانونی دارد.

گروسی با بیان این که احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه با مشارکت همه قشرهای جامعه امکان پذیر است، گفت: توجه به این دو فریضه الهی در برابر هجمه فرهنگی و اعتقادی دشمنان امر مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و همه باید احساس مسئولیت کنند که واسطه خیر برای ترویج معروفات و تذکر لسانی جهت ترک منکرات باشند.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از جرائم و ناهنجاری‌ها نیز برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات بسیار خوبی در سطح استان صورت گرفته است و ارتباط مستقیمی بین معاونت پیشگیری از وقوع جرم با ستاد امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد و با همکاری این دو نهاد، حجم ورودی پرونده ها به دادگستری کم می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز