خبرگزاری کار ایران

تشریح برنامه‌های نصرتی برای شهرداری رشت؛

ورود اتوبوسی‌مدیران غیربومی در کار نیست/ استفاده از پیمانکاران‌بومی برای توسعه اشتغال

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۶۹۵

مسعود نصرتی شهردار سابق قزوین به عنوان آخرین نفر از 5 کاندیدای تصدی پست شهرداری رشت ظهر امروز وارد صحن شورا شد تا برنامه های خودرا برای کلانشهر رشت در حضور اعضای شورا و خبرنگاران تشریح کند.

به گزارش ایلنا از رشت، مسعود نصرتی شهردار سابق قزوین به عنوان آخرین نفر از 5 کاندیدای تصدی پست شهرداری رشت ظهر امروز وارد صحن شورا شد تا برنامه های خودرا برای کلانشهر رشت در حضور اعضای شورا و خبرنگاران تشریح کند.

نصرتی که یکی از دو گزینه اصلی شهرداری رشت است و با مدرک  دکتری برنامه ریزی شهری نسبت به سایر کاندیداها سوابق مدیریت شهری بیشتری را در کارنامه دارد با بیان اینکه عکس 61 شهردار در دیوار شهرداری قزوین نصب شده است گفت:همه شهرداران  فعالیت کردند و چیزی که به یادگار مانده فقط کارهای خاص و ویژه بوده است.

نصرتی با تاکید بر اینکه کار شهرداری فوق تخصصی است و ما نیاز داریم مردم را با خود همراه کنیم  گفت: باید براساس یک وفاق آرمانی کارها را آغاز کنیم  و مردم باید مارا باور کنند سپس خانواده شهرداری باید برنامه را اجرا کنند.

شهردار سابق قزوین با تاکید بر اینکه برای اجرای برنامه درآمد نیاز است که بر اساس آن بتوان حرف ها را زد گفت:باید رشت را براساس داشته های خود مطرح کنیم.رشت پیشینه با ارزشی دارد،منابع طبیعی ،فضاهای گردشگری و هویت دارد.

نصرتی با تاکید بر اینکه اتحاد همه بزرگان رشت یک اولویت است ادامه داد:با این اتحاد هر کاری در مسیر اداره می شود.

شهردار سابق قزوین با تاکید بر اینکه باید برای رشت بر اساس مکانیزها برنامه تعیین کنیم گفت:پرداخت حقوق پاداش و تعیین تکلیف پرسنل شهرداری فقط وظایف است و پیچیدگی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه شهر باید شکوفا باشد و آرامش داشته باشد، گفت: ماموریت ما این است که در قسمت کالبد ورود سرمایه گذار و بخش خصوص را داشته باشیم،براساس کمک از تمامی فرصت ها و منابع انسانی موجود استفاده کنیم.

نصرتی گفت: شهر رشت شهری است که می تواند در برنامه ششم توسعه حمایت دولت را داشته باشد.

وی با بیان اینکه بحث محیط زیست جز تاکیدات مقام معظم رهبری است و از داشته‌های شهر رشت است،  گفت: شهر رشت باید به جایگاه واقعی خود در این زمینه برسد.

کاندیدای شهرداری رشت با تاکید بر اینکه  دبیر خانه جهانی کنگره محیط زیست شهری ٢٠١٨ برای تهیه گزارش  به ایران سپرده شد گفت:اگر موفق شویم این دبیرخانه را انجام دهیم تمام کشور باید بسیج شوند که شهر رشت آماده این رفت و آمد ها باشد.

نصرتی با بیان اینکه موضوع محیط زیست برای رشت حیاتی است گفت:برای شروع کار باید از شرکت های معتبر استفاده کرد و وارد برنامه های کوتاه مدت شد.

وی،کیفیت زیست ،پایداری محیطی،عدالت اجتماعی ورونق اقتصادی را از اولویت های شهر رشت عنوان کرد و تصریح کرد:شهردار بی پول حرفی برای گفتن ندارد باید کارهای کوتاه مدت انجام دهیم  و اطمینان بخشی را برای سرمایه گذار ایجاد کنیم.

شهردار سابق قزوین با اشاره به اینکه ممیزی املاک در شهر رشت تاکنون صورت نگفته ادامه داد:مطالبات زیادی پیش مردم باقی مانده است،شهروند رشتی باید اعتماد کند و باید از تسهیلات و وام ها استفاده کنیم. انتشار اوراق مشارکت و خرید زمین از راهکارهای مناسب برای افزایش درآمد است.

وی با تاکید بر اینکه آزاد سازی بلوارها بر اساس طرح تفصیلی از مواردی است که نیاز به بررسی بیشتری دارد گفت:ساختن فرهنگ سرا با اینکه از وظایف شهرداری نیست در اولویت شهرداری قرار گرفته است.

نصرتی همچنین گفت:سرویس های بهداشتی عمومی از اولویت هاست چرا که رشت میزبان توریست های زیادی است.

وی افزود: گردشگری تعاریف متعددی دارد،در رشت در این زمینه فضاهای زیادی داریم ،در گردشگری ورزشی جایگاه هایی داریم.باید رشت شهر سبز باشد چرا که این ظرفیت را دارا است  و باید به سرعت باید به این موضوع پرداخته شود.

نصرتی با بیان اینکه حذف نازیبایی ها از بزرگترین اقداماتی است که در رشت می شود انجام داد گفت: این امر به اتحاد مردم نیاز دارد.

تشکیل اتاق شکوفایی رشت،برگزاری جشنواره ها،پرداختن به دارایی های شهر،توجه به جایگاه و حقوق پرسنل،اقتدار شهردار،استفاده از پیمانکاران بومی برای توسعه اشتغال از دیگر برنامه های نصرتی بود که تشریح شد.

وی با تاکید بر اینکه باید فشار بدهی ٥٠٠ میلیون تومانی و شرایط پرسنل شهرداری را در اولویت قرار دهیم گفت:هیچ شهرداری نمی تواند شعبده بازی کند و شهردار باید با یک اتحاد برنامه های خود را پیش ببرد.

احمد رمضان پور نرگسی اولین عضو شورا بود که پس از پایان صحبت های نصرتی خطاب یه اعضا گفت:ثابت قدم شجاعت و رویکرد و عملکردی بالا داشت اما رفتارهای ایشان در مدیریت باعث سقوط ایشان شد.
وی با بیان اینکه یک مدیر باید اقتدار داشته باشد ادامه داد: رشت فقط اسم کلانشهر دارد و هیچ یک از مولفه های آن را ندارد،ما عقب هستیم و گیلانی ها مشکل پسند هستند و توقع و انتظارشان بالا است.
این عضو شورا خطاب سخنان خود را به نصرتی تغییر داد و اظهار داشت:شما می توانید رشت را مدیریت کنید اما با چالش بزرگ نیروی انسانی مواجه هستیم.٦٠٠٠ نیرو در شهر رشت هستند و باید برای ان ها کاری کنیم .چه برنامه هایی برای اینها دارید؟معاونین قدرتمند تر از خودتان را می پذیرید؟
وی افزود:من به شهردار  بومی و به مدیریت بدون پول اعتقاد دارم و این یک هنر است که فکر می کنم شما این توانمندی را دارید.
رمضانپور با بیان اینکه امیدواریم شما گزینه اصلی ما باشید و کلید را به شما بدهیم گفت:آیا شما اتوبوسی مثل برخی ها آدم می آورید؟

فرهام  زاهد عضو دیگر شورا با ورد به بحث گفت:”آقای نصرتی کلید را از شما فعلا می گیریم!”
رمضان پور ادامه داد:”کلید دست حسن آقا هست.”
زاهد افزود:”او هم کلیدش خراب است!”نقطه جوش مردم پایین آمده وسخت است برای ما که به شهردار غیر بومی روی بیاوریم. چه تضمینی وجود دارد که از ظرفیت های داخل شهر استفاده کنید؟چرا ظرفیت منطقه آزاد انزلی در برنامه ها کمتر دیده شده است؟
در ادامه محمد شکریه عضو دیگر شورا خطاب به نصرتی گفت: برنامه های شما منسجم و جامع بود .پیاده راه بازار ما را از رونق انداخته.شما سابقه اخذ بودجه ملی سنگینی از دولت داشته اید آیا پروژه ای به این صورت مدنظر دارید؟
شکریه افزود: شما شهرک سازی را در قزوین در حاشیه شکل دادید و در این زمینه موفق بوده‌اید اما
برای صدور مجوز برای زمین های نسخی رشت چه برنامه ای دارید؟

محمدحسن عاقل منش در این جلسه گفت:دکتر نصرتی از قزوین آمده،کارهای ایشان از پشتوانه مجموعه شهرداری بوده است و حالا با این رزومه می خواهد در رشت کار کند اما با کدام پشتوانه ؟

اسماعیل حاجی پور هم در این جلسه اظهار داشت: چرا رشت را انتخاب کردید؟اگر شهردار رشت شدید با چه رفت و آمد می کنید؟از مدیران ما چگونه استفاده می کنید؟

وی با بیان اینکه به ثابت قدم در شجاعت و توانایی از ٣٠  نمره ٣٠ می دهم گفت:اما عدم توجه به پرسنل شهرداری موجب بروز مشکل برای وی شد.پرسنل ما از ابتدایی ترین حق خود که حقوق است محروم هستند
منظور شما از خلق درامد چیست؟

مسعود نصرتی با استماع نظرات اعضای شورای شهر رشت باردیگر سخنان خود را آغاز کرد و گفت:شهر رشت توانمندی های بالایی در خصوص مدیران دارد و اولویت در همین حوزه است و اتوبوسی در کار نیست اما اگر تشخصی بدهیم شخصیت خاصی مناسب است می تواند به شهر تزریق شود.

نصرتی با تاکید بر اینکه یکی از بزرگترین دغدغه ها در دولت قبل پرداخت یارانه ها بود جلوی هر گونه پروژه عمرانی را گرفته بود گفت:صبرو حوصله نیاز است،نگرانی از پذیرش دوستان توانمند نداریم.در قزوین ٤١ مدیر کل از راس داریم که ٣٥ نفر آنها غیر بومی هستند.

وی با بیان اینکه اعتقاد دارم شهرهای زیر ٥٠ هزار نفر صلاح است که شهردار بومی داشته باشند، گفت:
اگر این کار منطقی باشد همه به شهر کمک می کنند. منطقه آزاد برای شهر شما بسیار فرصت مناسبی است در رشت به اندازه کافی زمین دارید اما به هماهنگی های بیشتری نیاز دارید.حتما با خانواده خودم در شهر خواهم بود.فرهنگ رشت و قزوین به هم نزدیک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز