خبرگزاری کار ایران

سرپرست کمیته امداد خبر داد؛

رشد ۲۱درصدی بودجه کمیته امداد / پرداخت عیدی مددجویان تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۸۰۱

ما متولی کودکان کار نیستیم اما اگر در سن کار باشند؛ می‌توانیم در زمینه اشتغال خدماتی را ارائه دهیم / تاکنون ۱۲۰ هزار خانوار خودکفا شده و از پوشش ما خارج شده و به جای آن‌ها ۱۴۰ هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند یک و نیم میلیون نفر نیز سالمندان تحت پوشش ما هستند که تعداد آن‌ها ثابت است.

ایلنا: سرپرست کمیته امداد امام خمینی گفت: در مورد عیدی مدد جویان گفت مصمم هستیم که تا پایان سال این مبلغ را به طور کامل پرداخت کنیم که البته اعتبار آن حدود ۱۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست خبری که امروز به مناسبت سی و پنجمین سالگرد کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، " حسین انواری " سرپرست کمیته امداد با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی از مدتی قبل از پیروزی انقلاب به منظور کمک به خانواده مبارزین انقلاب اسلامی توسط امام خمینی تشکیل شده گفت: کمیته امداد قطعه‌ای از قطعات نظام است که امام خود آنرا انجام داد. کمیته امداد بازوی مقام معظم رهبری و تحت نظارت ایشان است و جایگاه با ثباتی برای کمک رسانی در مقاطع مختلف داشته است.

سرپرست کمیته امداد افزود: برخی تکالیف این کمیته از سوی رهبری و برخی از آن‌ها توسط دولت ابلاغ می‌شود، بودجه این نهاد نیز هم از محل کمکهای مردمی و هم از محل کمکهای دولت است.

وی ادامه داد: ما هر ساله سیاست‌های خود را براساس شعاری که مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال بیان می‌کند استوار کرده‌ایم بنابراین امسال با سه رویکرد حضور و مشارکت مردم، سلامت و توانمندی خانواده و اصلاح سبک زندگی را دنبال می‌کنیم.

انواری در مورد تعداد ورودی‌ها و خروجی‌های افراد تحت پوشش این موسسه گفت: بخشی از خانواده‌های تحت پوشش به خودکفایی رسیده و از حوزه پوشش ما خارج می‌شوند و تعدادی نیز تحت پوشش دیگر نهاد‌ها قرار می‌گیرند ما چیزی حدود چهار و نیم میلیون نفر تحت پوشش قرار داده‌ایم و ظرفیت خدمت رسانی‌مان را در این مدت بیش از این نکرده‌ایم همچنین حدود ۴ میلیون نفر نیز به صورت اورژانسی و اضطراری تحت پوشش ما قرار دارند.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۲۰ هزار خانوار خودکفا شده و از پوشش ما خارج شده و به جای آن‌ها ۱۴۰ هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند یک و نیم میلیون نفر نیز سالمندان تحت پوشش ما هستند که تعداد آن‌ها ثابت است و ۴۰هزار دانش آموز نیز تحت پوشش قرار دارند.

سرپرست کمیته امداد گفت: هر ساله در ۱۴ اسفند جشنواره نیکوکاری برگزار می‌کنیم امسال نیز در سه روز چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه نیز به ترتیب برای مدارس، پایگاه‌های بسیج و نماز جمعه برگزار می‌شود. این جشن حرکتی نمادین است و از مردم درخواست داریم که به منظور سرعت بخشیدن به امر توزیع، کمک‌های خود را بیشتر به صورت نقدی پرداخت کنند. کمک هایی که در آموزش و پرورش جمع می‌شود نیز با مدیریت خودشان توزیع می‌شود.

وی در مورد میزان بودجه اشتغال تعلق گرفته به کمیته امداد در مصوبات مجلس افزود: این مبلغ زیاد نیست و از طریق اعتبارات قرض الحسنه بانک‌ها تامین می‌شود که میزان این اعتبار به ۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد. آماده ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در حوزه خرد و خانگی هستیم به شرطی که منابع آن تامین شود.

انواری در مورد کمکهای مردمی نیز گفت: پیش بینی ما برای سال جدید اهدای ۱۵۰۰ میلیارد تومان از سوی مردم بود که به این مبلغ نزدیک شده‌ایم وبرای سال آینده پیشبینی ۲۰هزار میلیارد تومان را کرده‌ایم که تامین نشود بودجه دولت برای اجرای طرح‌ها جوابگو نخواهد بود.

وی در مورد میزان مستمری افراد تحت پوشش گفت: این مبلغ میان ۴۰ تا ۷۵ هزار تومان است و دستوری برای تغییر آن نیز تاکنون دریافت نکرده‌ایم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در مورد کمک‌های برون مرزی این نهاد نیز گفت: خدمات برون مرزی ما به کشورهای تاجیکستان، سوریه، افغانستان، لبنان، عراق و کشور افریقایی کومور با کمک دولتهای این کشور‌ها تعلق می‌گیرد.

وی افزود: کمک‌های ما به این کشور‌ها بیشتر بر اساس توانمند سازی و دایر کردن اموزشگاه‌ها است که در آمد حاصله از آن آموزشگاه‌ها نیز برای مصارف خودشان صرف می‌شود.

انواری همچنین در مورد کمک این کمیته به کودکان کار نیز گفت: ما متولی کودکان کار نیستیم اما اگر در سن کار باشند؛ می‌توانیم در زمینه اشتغال خدماتی را ارائه دهیم و حدود سی تا ۴۰ درصد خدمات اشتغالی ما برای افراد تحت پوشش می‌تواند استفاده شود.

وی در مورد تعطیل شدن دفتر کمیته امداد در کشور آذربایجان گفت: این اتفاق به درخواست دولت این کشور و فشارهای رژیم اشغالگر قدس و امریکا بوده است در حالی که ما در خارج از کشور هیچگونه حرکت سیاسی و اقتصادی و فرهنگی نداریم و این درخواست هر چند محترمانه بوده اما باعثناراحتی مدد جویان در این کشور شده است.

انواری در مورد عیدی مددجویان گفت مصمم هستیم که تا پایان سال این مبلغ را به طور کامل پرداخت کنیم که البته اعتبار آن حدود ۱۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

وی بااشاره به اینکه از سال گذشته اعتبارات کمیته امداد ۲۱درصد افزایش داشته گفت: درمقایسه با بهزیستی که ۳۶درصد افزایش داشته با برخی از مشکلات بودجه‌ای مواجه شده‌ایم.

وی در پایان به دیگر خدمات کمیته امداد امام خمینی اشاره کرد و گفت: تاکنون خدماتی از جمله احداثواحدهای مسکونی و کمک به افراد دارای بیمار‌های خاص نیز انجام داده‌ایم البته نتوانسته‌ایم از مسکن مهر استفاده کنیم و تنها ۱۵درصد از مسکن مهر به این کمیته تعلق گرفته و دلیل آن پراکندگی مسکن مهر درنقاطی بوده که تقاضای ما در آن زیاد نبوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز