خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

افزایش ۱۰ درصدی حقوق مستمری بگیران عشایری و روستایی

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۱۹۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۱۰ درصدی دریافتی مستمری‌بگیران بیمه روستایی و عشایری خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بیمه کارگران، گفت: خوشبختانه در سال ۹۶ تصمیم گرفتیم ۲۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی را که در سه دسته طبقه‌بندی شده‌اند را بیمه کنیم.

وی افزود:‌  کاری که در طی ۴ سال گذشته  انجام دادیم منجر به بیمه شدن نزدیک به یک میلیون نفر یعنی سالانه به طور متوسط ۱۰۰ هزار نفر شد. مطالعات نشان می‌دهد تعداد کارگران ساختمانی حدود یک تا یک میلیون و صد هزار میلیون نفر باشد که با بیمه شدن ۲۰۰ هزار نفر از این افراد طی امسال دیگر هیچ کارگر ساختمانی بدون بیمه نخواهیم داشت.

ربیعی تصریح کرد:‌ ممکن است هنوز عده‌ای برای بیمه شدن به سازمان فنی و حرفه‌ای مراجعه نکرده باشند که این موضوع می‌تواند خبر خوشی برای آنها باشد. به رغم اینکه با توجه به مصوباتی که برای تامین اعتبار این کار پیش‌بینی شده ما بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان نتوانسته‌ایم جذب کنیم، در حالی که مصارف بیمه کارگران ساختمانی بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان است.

وزیر کار ادامه داد:  در حال ابلاغ این موضوع هستیم که  دریافتی مستمری بگیران بیمه عشایر و روستایی ۱۰ درصد افزایش پیدا کند و ما تلاش‌مان این بوده که براساس نرخ تورم اعتبار صندوق بیمه روستائیان و عشایر افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز