خبرگزاری کار ایران

عضو شورای عالی کار کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

همکاری و تعامل تشکل‌های کارگری روند مطالبه‌گری را سرعت می‌بخشد

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۷۸۸

عضو شورای عالی کار کشور معتقد است؛ با همکاری و تعامل تشکل‌های صنفی می‌توان سریع‌تر به خواسته‌های صنفی کارگران دست پیدا کرد.

احسان سهرابی (عضو شورای عالی کار کشور) به خبرنگار ایلنا گفت: برای بهبود وضعیت کارگران کشور و رسیدن به خواسته‌های آنها ابتدا باید تشکل‌های کارگری با یکدیگر وارد یک تعامل و همکاری هدف‌دار شوند.

او ادامه می‌دهد: هنگامی که به خواسته‌های صنفی کارگران اهمیت داده نمی‌شود و به نوعی صدای آنها به دلیل تعدد تشکل‌ها به گوش مسئولان عالی رتبه نمی‌رسد؛ با حوادثی در محیط کار روبه‌رو می‌شویم که پیش‌تر می‌توانستیم جلوی رخ‌دادن آنها را بگیریم..

این فعال کارگری افزود: در دولت تدبیر و امید فعالیت‌های خوبی در تقویت تشکل‌های صنفی شکل گرفت ولی تنها در عرصه کشوری، امیدواریم در دوره دوم این دولت به این مبحث تمامیت تشکل‌های صنفی در مرکز استان‌ها بیشتر توجه شود.

عضو شورای عالی کار کشور با مهم خواندن ساماندهی قراردادهای موقت ادامه داد: ساماندهی قراردادهای موقت هرچه سریع‌‌تر باید به نتیجه مطلوب خود برسد زیرا کارگرانی که در بدترین شرایط برای کارفرما کار می‌کنند، مدرکی برای اثبات کار خود ندارند.

سهرابی در پایان گفت: با پر شدن خلاء قرارداد‌های موقت، کارگران می‌توانند یک قدم به خواسته‌های صنفی خود نزدیک‌تر شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز