خبرگزاری کار ایران

انصاری در گفت‌وگو با ایلنا؛

مخالفت کمیسیون صنایع با کلیات لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها / تشریح دلائل مخالفت و توضیحاتی درباره سرنوشت احتمالی لایحه در صحن

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۲۲۶

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از مخالفت این کمیسیون با کلیات لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت یا همان لایحه تفکیک سه وزارتخانه«صنعت، معدن و تجارت»، «ورزش و جوانان» و «راه و شهرسازی» خبر داد.

رضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به‌منظور رسیدگی به کلیات لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت اعلام کرد: در جلسه امروز موضوع رسیدگی به کلیات لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت یا همان لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها مطرح شد و درنهایت باتوجه به نظر مخالف اکثریت قریب به اتفاق اعضاء، کلیات این لایحه رد شد.

او گفت: باتوجه به این‌که کمیسیون صنایع و معادن باید به‌عنوان کمیسیون تخصصی و فرعی درباره این لایحه اظهارنظر می‌کرد، عملاً بخش مربوط به تفکیک وزارت «صنعت، معدن و تجارت» مورد بحث قرار گرفت که درنهایت باتوجه به مخالفت جدی اعضاء با این بخش، کلیات لایحه رای نیاورد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نظر مخالف خود با این تفکیک وزارت «صنعت، معدن و تجارت» به کار کارشناسی سال‌های گذشته در این رابطه اشاره کرد و گفت: تجربه روز دنیا نشان می‌دهد که برای مدیریت دقیق و اصولی صنایع و سیاست‌گذاری در بحث توسعه صنعت لازم است سیاست‌های مربوط به این بخش با سیاست‌های تجاری کشور همسان باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: باتوجه به رسیدگی به این لایحه در کمیسیون‌های مختلف، درنهایت بار دیگر کلیات این لایحه که پیش از این، با دوفوریت به صحن آمد و یک فوریتش به تصویب رسید، دوباره برای بررسی مجدد به صحن آمده تا نمایندگان ابتدا درباره کلیات و سپس درصورت تصویب کلیات، درباره جزئیات این لایحه اظهارنظر کرده و رای بدهند.

انصاری در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد مجلس با تفکیک برخی وزارتخانه‌ها موافقت و با تفکیک بعضی دیگر از این سه وزارتخانه مورداشاره در لایحه موافقت کند، گفت: طبیعتاً ابتدا کلیات لایحه در صحن مطرح می‌شود. درصورتی که کلیات به تصویب رسید، نوبت به بررسی جزئیات خواهد شد و در آن صورت طبیعتاً احتمال دارد مجلس با تفکیک برخی وزارتخانه‌ها موافقت، و با تفکیک بعضی دیگر مخالفت کند.

به گزارش ایلنا، لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت چندی پیش در صحن مطرح و با یک فوریت به تصویب رسید و برای تعیین‌تکلیف نهایی به کمیسیون اجتماعی به‌عنوان کمیسیون اصلی و دیگر کمیسیون‌های تخصصی به‌عنوان کمیسیون‌های فرعی ارجاع شد که بر این اساس، کمیسیون اجتماعی با کلیات این لایحه موافقت کرد و بعضی دیگر از کمیسیون‌های تخصصی نیز از آن حمایت کردند اما برخی کمیسیون‌ها همچون کمیسیون صنایع و معادن یا اقتصادی مجلس مخالفت خود را با این لایحه اعلام کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز