خبرگزاری کار ایران

در جوابیه اولیا علی‌بیگی به آرش فراز عنوان شد:

امیدوارم اعلام شكایت از من مثل مناظره ژست تبلیغاتی نباشد

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۵۶

ضمن تاکید و آمادگی برای مناظره با رییس هیات مدیره مجمع نمایندگان کارگران در خصوص روند اصلاح قانون کار و موضوعات مربوط به جامعه شریف کارگری امیدوارم که تهدید به شکایت آن مجمع همچون اعلام مناظره ژست تبلیغاتی نباشد!

در پی انتشار جوابیه مجمع عالی نمایندگان کارگری که در تاریخ سه شنبه اول اسفند ماه، رئیس کانون عالی هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور نیز جوابیه‌ای را به ایلنا ارسال کرد.

به گزارش ایلنا، در این جوابیه که به امضا اولیا علی بیگی، رئیس کانون عالی هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور رسیده، با انتقاد از غیبت نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران در مناظره‌ای كه قرار بود روز سه شنبه میان رئیس كانون عالی شوراها و غلامرضا خادمی‌زاده رئیس هیات مدیره کانونعالی انجمن‌های صنفی کارگری در دفتر ایلنا برگزار شد، آمده است: ضمن تاکید و آمادگی برای مناظره با رییس هیات مدیره مجمع نمایندگان کارگران در خصوص روند اصلاح قانون کار و موضوعات مربوط به جامعه شریف کارگری امیدوارم که تهدید به شکایت آن مجمع همچون اعلام مناظره ژست تبلیغاتی نباشد!

در هفته‌های اخیر میان دو نهاد از سه نهاد كارگری كه قانون كار به رسمیت شناخته است (کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور و مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران) مجادله‌ای آغاز شده است.

این مجادله پس از آن آغاز شد که «آرش فراز» در مقام دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران در تاریخ هشتم بهمن در گفتگو با ایلنا ضمن انتقاد از عملکرد برخی تشکلهای عالی صنفی کارگری در مورد موضوعاتی چون اصلاح قانون کار و تامین اجتماعی اعلام کرد: مجمع عالی نمایندگان کارگری به عنوان یک تشکل و نهاد صنفی کارگری برای تبیین و تشریح دیدگاه‌های خود درجهت ضرورت حفظ و صیانت از حقوق صنفی جامعه کارگری و نقض عملکرد غیر علمی و غیر حقوقی برخی تشکل‌ها و سایر مخالفان و منتقدان قانون کار آنان را به مناظره فرا می‌خواند.

هرچند به دنبال این اظهارت فراز، «اولیا علی‌بیگی» رئیس هیات‌مدیره کانونعالی شوراهای اسلامی کار کشور از آمادگی تشکل متبوعش برای شرکت در مناظره خبرداد اما سرانجام این مناظره در تاریخ سه شنبه اول اسفند ماه تنها با حضور اولیا علی بیگی، رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور و غلامرضا خادمی‌زاده رئیس هیات مدیره کانونعالی انجمن‌های صنفی کارگری و در غیاب نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، متن جوابیه کانونعالی شوراهای اسلامی کار كشور به شرح ذیل است:
احتراما در پاسخ به جوابیه مجمع نمایندگان کارگران که در آن خبرگزاری نشر گردید به منظور تنویر افکار عمومی به ویژه فعالان جامعه کارگری وفق مقررات مطبوعات درج فرمایند.
۱- در جوابیه مجمع نمایندگان کارگران علت عدم حضور آقای فراز دبیر کل آن مجموعه در مناظره‌ای که خود خواهان آن بوده را رعایت انضباط تشکیلاتی عنوان نموده در حالیکه سوال مطرح می‌شود اگر آن مجمع پایبند به انضباط تشکیلاتی است چرا و چگونه دبیرکل آن ابتدا درخواست مناظره نموده سپس به دنبال مجوز از هیات مدیره بر آمده است بنابراین باید به این نظم تشکیلاتی احسنت گفت!!
۲- در جوابیه مذکور درج گردیده که در مصاحبه آقای فراز از کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور و یا رییس هیات مدیره آن نامی برده نشده است و به صورت ضمنی اقرار نموده‌اند که مخاطب دعوت براین مناظره کانون شورا‌ها نبوده بلکه صد‌ها تشکل کارگری و بازنشستگی مختلف در کشور وجود دارد لذا از آنجایی که درخواست مناظره دبیر کل محترم آن مجموعه به صورت صریح و روشن در خصوص تدوین اصلاح قانون کار بوده و فعالان کارگری در جریان هستند که کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران و مجمع نمایندگان کارگران در موضوع اصلاح قانون کار ورود نموده اندو حدود چهارده جلسه دو جانبه در این خصوص فیمابین تشکلات کارگری و کارفرمایی تشکیل گردیده است که صورتجلسه‌های آن با امضاء نمایندگان تشکلات فوق موجود می‌باشد بنابراین نباید تشکلات دیگر را وارد موضوع کرد و قطعا هرگونه ادعایی مبنی بر دخالت و یا قصور سایر تشکلات کارگری و بازنشستگی و دعوت از آنان برای مناظره خواسته‌ای غیر منطقی و فرافکنی بیش نیست.
۳- اینجانب را متهم به گفتن مطالبی کذب و... نموده‌اند و تهدید به شکایت کرده‌اند آیا انتقاد غیرمنصفانه آقای فراز از رفتار وعملکرد مسوولین تشکلات کارگری وعدم حضور ایشان در مناظره‌ای که خود پیشنهاد هنده آن بوده‌اند مصداق صریح شعار تبلیغاتی، فریب افکار عمومی و رفتاری متضاد و در ‌‌نهایت تشویش کننده اذهان عمومی نمی‌باشد؟
در پایان ضمن تاکید و آمادگی برای مناظره با رییس هیات مدیره مجمع نمایندگان کارگران در خصوص روند اصلاح قانون کار و موضوعات مربوط به جامعه شریف کارگری امیدوارم که تهدید به شکایت آن مجمع همچون اعلام مناظره ژست تبلیغاتی نباشد!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز