خبرگزاری کار ایران

مهدی یراحی در گفت‌وگو با ایلنا:

تک‌روی‌ها در استان‌هایی مانند خراسان به وحدت ملی کشور ضربه می‌زند/روحانی با وجود فشارها پای هنر و هنرمند ایستاد+تازه‌ترین تک‌آهنگ

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۴۳۰

مهدی یراحی قطعه "چه چیزا شنیدم" را که درباره امام زمان (عج) است به آهنگسازی خودش و تنظیم، میکس و مسترینگ هومن نامدارى منتشر کرد.

مهدی یراحی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره ساختار آهنگسازی، شعر و همچنین فرم خوانندگی قطعه "چه چیزا شنیدم" گفت: موسیقى این قطعه به فراخورِ ترانه‌اش، در بخش ملودى مشخصاً فضاى شرقى دارد و سعى شده براى باورپذیرى بیشتر کار، تمامى بخش‌هاى موسیقى اعم از خواننده، ملودى، تنظیم و سازها در خدمت بیان هرچه نزدیک‌تر به قطعه و در راستاى محتواى کلامش باشد. البته ادواتى هم مثل گیتا‌ربیس و درامز و تیمپانى نیز در تنظیم به‌کار گرفته شده که بازهم در خدمت محتواى اصلى‌اند.

این خواننده همچنین درباره محتوای شعر و بحث مدعیان دروغین ارتباط با امام زمان(عج)، مروجان خرافه و منحرفان متحجری که سعی در مصادره به مطلوب این تفکر دارند، عنوان کرد: در دوره‌هایى از تاریخ، ادیان و مذاهب مختلف باعث روشنى و پویایى ذهن توده‌هاى مردم شده‌اند، اما متأسفانه با نگاهى حقیقى در بزنگاه‌هایى مسیر هدایت بشر به دست نااهلان و منحرفانى افتاده که با سوءاستفاده ابزارى از دین، نه تنها بشریت را به پوچى و عوام‌زدگى سوق دادند بلکه شأنیت و مشروعیت ادیان و مذاهب را دستمایه سیاسى بازى و اهداف غیرانسانى خود قرار دادند.

وی همچنین عنوان کرد: متأسفانه در تاریخ معاصر نیز این اتفاق رخ داده و مى‌دهد و برخى با وام گرفتن از مقدسات سعى در همراه کردن جوامع براى رسیدن به اهداف مختلف دارند. این قطعه مشخصا به هرگونه سوءاستفاده ابزارى از دین و شخصیت‌هاى دینى به خصوص امام زمان (عج) اشاره دارد و صریحا عرض مى‌کنم که این قطعه اثرى مستقل و متعلق به مؤلفانش محسوب می‌شود.

مهدی یراحی درباره انتخابات ریاست جمهوری و استفاده واژه‌هایی چون "کنسرت‌های هنجارمند و ناهنجارمند" در استان‌هایی چون خراسان گفت: فارغ از بحث ممنوعیت کنسرت در شهر مشهد و احیانا خراسان بزرگ، معتقدم این تک‌روى‌ها یا به تعبیرى روشن‌تر این خودمختاری‌ها در هر کجاى کشورمان، به وحدت ملى ایران و جمهورى اسلامى ضربه وارد مى‌سازد و از کشور ما دور‌نمایى به‌دور از یکپارچگى ملى و حکومتى ارائه مى‌دهد. همه ما زیر یک پرچم و با استناد به یک قانون اساسى کار و زندگى مى‌کنیم، پس باید به تمامیت قانون احترام بگذاریم و به اجراى آن اهتمام بورزیم. چراکه هر شخصى را که مردم به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کنند، پیش از تحلیف، اجرایى شدن دستوراتش را با حکم تنفیذ رهبرى تضمین مى‌کند. پس منطقاً و قانوناً هرگونه مخالفت یا کار شکنى هر کدام از مقامات کشور در هر جایگاهى، سرپیچى آشکار از حکم حکومتى رهبرى تلقى خواهد شد و این براى اداره نظام مضر است.

این خواننده موسیقی پاپ درباره واگذاری بحث‌ها و ممیزی‌های حوزه موسیقی به هنرمندان نیز گفت: نقد‌هایى به عنوان یک شهروند به تمامى دولت‌ها در ادوار مختلف حیات کوتاهم داشته‌ام که دولت آقاى روحانى را هم شامل مى‌شوند، قطعا آقاى روحانى در چهار سال اول ریاست جمهوریشان با وجود فشارهاى بسیار، پاى هنر و هنرمند ایستاده‌اند و با توجه به دیدگاه‌هاى کلانشان به فرهنگ در این چهار سال، امیدوارم در چهار سال دوم، سربلندتر از گذشته براى اعتلاى فرهنگ و هنر به ملت ایران خدمت کنند. البته باید همه ارگان‌ها دست به دست دولت بدهند تا به این مهم دست پیدا کنیم.

یراحی درباره تقاضایش از دولت آینده نیز گفت: اول اینکه به هنرمندان انگیزه و اجازه پرداختن به حوزه‌هاى مختلف سیاسى، اجتماعى و حتى عقدیتى را بدهند. چرا که وظیفه هنرمند ایجاد پرسش در زمینه‌هایى است که ورود به آنها نیاز به لطافت و ظرافت دارد. دوم اینکه از اهالى هنر به خصوص پیشکسوتان براى مدیریت ارگان‌هاى مختلف فرهنگى بیشتر یارى بجویند چراکه یک فرد فرهنگى از دغدغه‌هاى هم‌صنفانش شناخت و درک روشن‌ترى دارد. مسئله‌اى که انصافاً در دوران ریاست جمهورى آقاى خاتمى و آقاى روحانى بیش از گذشته شاهد بودیم.

  قطعه "چه چیزا شنیدم" با آهنگساز مهدى یراحى، سه‌تار میثم مروستى، گیتار فرشید ادهمی، دودوک امیرحسین کیان‌پور، نظارت ضبط وکال سعید هاشمى و طرح و اجراى کاور از على اذکاری توسط شرکت فرهنگى هنرى جام سبز منتشر شده است.

تک‌روی‌ها در استان‌هایی مانند خراسان به وحدت ملی کشور ضربه می‌زند/روحانی با وجود فشارها پای هنر و هنرمند ایستاد+تازه‌ترین تک‌آهنگ

تک‌روی‌ها در استان‌هایی مانند خراسان به وحدت ملی کشور ضربه می‌زند/روحانی با وجود فشارها پای هنر و هنرمند ایستاد+تازه‌ترین تک‌آهنگ

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز