خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

مستمری ٩٦ بیش از نرخ تورم افزایش یافت/ آغاز پرداختی‌های جدید از اردیبهشت

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۱۴۷

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در سفر به استان گلستان در مراسم پیاده روی و ورزش صبحگاهی بیمه شدگان و بازنشستگان این استان که همزمان با هفته کارگر برگزار شد، حضور یافت.

به گزارش ایلنا، سید تقی نوربخش طی سخنانی در جمع شرکت کنندگان در این مراسم گفت: حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال  ٩٦ همچون سالهای استقرار دولت تدبیر و امید بالاتر از نرخ تورم افزایش یافته و از اردیبهشت ماه به آنان پرداخت می شود.

نوربخش افزود: طی سه سال گذشته و از زمان شروع به کار دولت یازدهم هر سال شاهد افزایش مستمری بازنشستگان بیش از نرخ تورم بوده ایم و با اقدامات صورت گرفته بخشی از عقب ماندگی های سالهای قبل جبران شده است اما هنوز تا رفع مشکلات بازنشستگان و پرداخت حقوق مناسب به آنان فاصله داریم.

وی با اشاره به تصویب شرایط مناسب برای پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی در برنامه ششم توسعه گفت: با پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی امکان تأمین منابع برای همسان سازی حقوق بازنشستگان فراهم می شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه به اقدامات گسترده صورت گرفته در این سازمان برای ارتقاء خدمات درمانی پرداخت و گفت: هزینه درمان بیمه شدگان و بازنشستگان تأمین اجتماعی از ٧٠٠٠ میلیارد تومان در سال ٩٢ به ١٩٠٠٠ میلیارد تومان در سال ٩٥ رسید.

نوربخش افزود: در سالهای اخیر اقدامات اساسی برای کاهش پرداخت از جیب و ارتقاء همه جانبه خدمات درمانی صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه به برنامه های اجرا شده برای بهبود خدمت رسانی به بیمه شدگان و بازنشستگان استان گلستان پرداخت و اظهار داشت: در استان گلستان طی سه سال گذشته ٥ پروژه تأمین اجتماعی به بهره برداری رسیده است و در سال جاری نیز ٣ پروژه آغاز می شود.

نوربخش افزایش ظرفیت اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس در اجرای طرح کرامت رضوی را از دیگر برنامه های سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد و گفت: طرح کرامت رضوی برای سفر رایگان به مشهد را امسال یک و نیم برابر می کنیم و امسال ٤٠ هزار نفر اعزام می شوند و اعزام بازنشستگان از روزهای آینده و در هفته کارگر آغاز می شود.

وی توسعه خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی با اولویت مناطق محروم را مورد تأکید قرار داد و گفت: در سال جاری ٤ بیمارستان نیز در مناطق محروم افتتاح می شود و دو بیمارستان در روزهای آینده افتتاح می شود.

نوربخش صیانت از اموال بیمه شدگان و بازنشستگان را مهمترین وظیفه سازمان تأمین اجتماعی دانست و گفت: ما صیانت از اموال شما را وظیفه خود می دانیم و باپیگیری های صورت گرفته و حکم دستگاه قضایی ٦٠٠ میلیارد تومان از اموال شما به سازمان بازگشته است و ٤٠٠ میلیارد تومان نیز در محاکم پیگیری می کنیم تا به سازمان برگردانیم.

وی با دعوت از آحاد مردم شریف ایران اسلامی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات باعث افزایش عزت کشور و انقلاب می شود و امیدواریم همه در انتخابات شرکت کنیم و در تعیین سرنوشت کشور مشارکت داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز