خبرگزاری کار ایران

ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد:

راه اندازی بخش عروق برای اولین بار در استان لرستان

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۹۳۷

در اولین ماه سال جدید در نشستی با حضور دکتر ساکی پیرامون «راه اندازی بخش عروق» در استان لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی در این نشست اظهار داشت: بخش عروق یک موضوع جدی در وضعیت درمان استان است که امیدواریم افتتاح آن باعث جلوگیری از اعزام بیماران به خارج از استان شود.

دکتر ساکی در ادامه افزود : یکی دیگر از نقطه ضعف های ما فراهم نبودن شرایط پیوند اعضاست که  هرچه سریع تر باید گام بزرگی در این راستا برداریم و با تجهیز و آماده سازی این بخش مقدمات این مسئله را فراهم کنیم.

وی اهتمام دانشگاه برای راه اندازی بخش مذکور را جدی دانست و با بررسی شرایط بیمارستان های استان، وضعیت بیمارستان شهید رحیمی را برای افتتاح مساعدتر توصیف کرد. همچنین فضای فیزیکی، شرایط بیماران بستری و درصد مراجعین، تیم مدیریتی و آتیۀ آموزشی را از دلایل انتخاب این مرکز عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در ادامه دکتر محمد گرشاسبی فوق تخصص جراحی عروق، به شرح وضعیت جراحی های عروق در استان پرداخت.

 راه اندازی بخش عروق برای اولین بار در استان لرستان

وی اذعان داشت: در حال حاضر در کشور کمتر از هفتاد جراح عروق وجود دارد و اکثر این پزشکان در تهران متمرکز هستند. در غرب کشور نیز، استان های کردستان،کرمانشاه، همدان، لرستان و ایلام تنها ۲ نفر جراح عروق وجود دارد. متاسفانه ۹۰ درصد بیماران عروقی غرب استان به سایر بیمارستان های استان هایی نظیر اهواز، تهران، اصفهان و همدان اعزام می شوند.

دکتر گرشاسبی بیان کرد که بیماران عروقی در بسیاری از موارد تنها ۴ الی ۱۲ ساعت زمان دارند و اگر در این زمان محدود به بیمار رسیدگی نشود موجب خسارتی بزرگ از جمله قطع عضو و یا حتی مرگ بیمار می شود و با این اوصاف لزوم یک جراح عروق در مرکز استان کاملا واضح است و اگر تجهیزات لازم فراهم شود امکان جراحی پیوند کلیه را نیز داریم به شرطی که بتوان امکانات و متخصصین همکار را هم دخیل کنیم.

دکتر گرشاسبی خاطرنشان کرد: اولویت ما ابتدا حفظ جان و بعد حفظ اندام های بیمار است. یک جوان زمانی که دست و یا پایش را از دست می دهد سربار جامعه می شود و مدت ها هزینه هایی را به جامعه تحمیل می کند که بسیار بیشتر از هزینه هایی است که برای درمان وی می شود.

این جلسه که به میزبانی بیمارستان شهیدرحیمی خرم آباد برگزار شد با حضور مدیریت درمان، رئیس اداره تجهیزات پزشکی و مسئولان کمیته های مربوطه ادامه یافت تا نیازمندی ها و ضرورت های افتتاح مورد بررسی قرار گیرند.

 راه اندازی بخش عروق برای اولین بار در استان لرستان

در ادامه دکتر رحیمی ریاست بیمارستان به شرایط راه اندازی این بخش در بیمارستان شهید رحیمی پرداخت.

وی خالی کردن بال های جراحی و مهیا بودن اتاق عمل و کادر پشتیبان را از ضررورت های شروع این بخش عنوان کرد و سابقه این مرکز را در پوشش دادن بیماری های اعزامی موفق توصیف کرد.

وی خاطرنشان کرد که به محض راه اندازی بخش عروق، این مرکز تمام تلاش خود را برای برداشتن گام های محکم به سمت پیوند کلیه خواهد برداشت و با توجه به تاکید و حمایت ویژۀ ریاست دانشگاه، تمام توان خود را برای جلوگیری از اعزام بیماران عروقی به خارج از استان خواهد کرد.

لازم به ذکر است که پیش از این نیز بیمارستان شهید رحیمی با افتتاح یکی از بزرگترین بخش های ویژه نوزادان کشور(ان آی سی یو) درصد اعزام نوزادان به خارج از استان را، به صفر نزدیک کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز