خبرگزاری کار ایران

پس از 3 سال مطالعه در دولت تدبیر و امید ، معدن سرب و روی مهدی آباد احیا می شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۴۴۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دولت یازدهم پس از 3 سال تحقیق و مطالعه بر روی سرمایه گذار واقعی جهت اجرای عملیات در پروژه سرب و روی مهدی آباد امروز شاهد امضای قرارداد برای انجام عملیات اجرایی بر روی معدنی که بیش از 20 سال متوقف مانده بود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا نعمت زاده در مراسم رسمی امضاء‌قراداد سرمایه گذاری معدن و کارخانجات سرب و روی مهدی آباد با بیان این مطلب افزود: در صورتیکه سرمایه گذاران جدید معدن و کارخانجات سرب و روی مهدی آباد بتواند 25 درصد پروژه (که کار تجاری کرده‌اند) را تا 2 سال آینده جلو ببرند برای سرعت  بخشیدن به این موضوع مزایا و پاداشی برای سرمایه گذاران جدید معدن و کارخانجات سرب و روی مهدی آباد در نظر می‌گیرد. 

به گفته نعمت زاده معدن سرب و روی مهدی آباد که 4 درصد روی جهان را تولید می‌کند می‌تواند در ایجاد ارزش افزوده در بخش معدن اثر بخش باشد.

وی در ادامه تصریح کرد مدت این قرارداد 4 ساله بوده که قابل تمدید است و سرمایه گذاران کنونی این معدن که یک کنسرسیوم ایرانی متشکل از 6 گروه از معتبرترین معدنی‌های کشور به طور مشخص در سرب و روی مطرح هستند، نگران نباشند که تمامی اقدامات بر مبنای مفاد قرارداد و حمایت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو به پیش می‌رود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه یادآور شد قرار است این معدن که توسط برندگان بخش خصوصی اداره خواهد شد قرار است از محل درآمد خود هزینه و سرمایه گذاری‌های آتی نمایند.

نعمت زاده در ادامه یادآور شد که حق و حقوق سرمایه گذارانی که در سال‌های گذشته در این معدن سرمایه گذاری نموده و علاقمند به پیشرفت پروژه معدن سرب و روی مهدی آباد بوده‌اند نیز ادا شود.

وی در ادامه با بیان اینکه معدن برای کشور مهم است، افزود: با تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری بر اهمیت بخش معدن و دعوت از سرمایه گذارانی که توان مدیریتی، فنی و مالی برای توسعه کشور و صنایع وابسته به معادن دارند را می‌بایست بطور جدی دنبال کنیم.

نعمت زاده در ادامه ضمن تشکر از سازمان‌های حفاظت محیط زیست و جنگل‌ها و مراتع کشور در اجرای پروژه‌های معدنی، افزود: به طور طبیعی معادن در طبیعت قرار داشته و می‌بایست با رعایت نکات زیست‌محیطی و سلامت انسان‌ها و جانداران به استخراج و برداشت از معادن روی زمین و زیر زمین که موهبت الهی است اقدام نمایند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در خصوص باطله برداری از معادن گفت: می‌بایست مسئولین علاقمند به این موضوع به کار گرفت شده تا الگوی موفقی در بخش معدن ضمن حفظ دوستدار طبیعت و گسترش فضای سبز در کنار فعالیت‌های معدنی لحاظ شده و از هزینه‌های اضافی جلوگیری نمایند.

وی در پایان گفت: مفاد قرارداد سرمایه گذاری معدن و کارخانجات سرب و روی مهدی آباد بارها توسط اینجانب و تیم متخصص مورد بررسی و رفع نواقص قرار گرفته و در صددیم تا مطابق قانون معادن این معدن احیاء و گسترش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز