خبرگزاری کار ایران

با عملکرد خوب گذشته، ایران میزبان جام جهانی شد؛

حجازی: بهترین های دنیا به ایران آمده اند/عنوان مسابقات مهمتر از جوایز نقدی است

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۷۸۲

مسئول برگزاری مسابقات جام جهانی کیک بوکسینگ در تهران گفت: به خاطر میزبانی خوب کشورمان در رقابت‌های قبلی، فدراسیون جهانی با تقاضای ما مبنی بر برگزاری جام جهانی کیک بوکسینگ به میزبانی ایران، موافقت کرد.

به‌ گزارش ‌ایلنا، رقابت های جام جهانی کیک بوکسینگ از روز ۲۰ اسفندماه جاری با شعار «حفظ آب، حفظ زندگی» به میزبانی ایران و در شهر تهران برگزار می‌شود. از این رو، نشست خبری مسئولان برگزاری این مسابقات صبح امروز در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد.

« حمیدرضا حجازی »، مسئول برگزاری این پیکارها خاطرنشان کرد: برای برگزاری این مسابقات در ایران٬ حدود پنج ماه قبل استارت زدیم و با مذاکراتی که با فدراسیون جهانی انجام دادیم، درخواست میزبانی را مطرح کردیم که این خواسته ما  مورد قبول قرار گرفت.

وی افزود: در چند سال گذشته٬ رقابت هایی که برگزار کرده بودیم، در سطح بالایی بودند و به همین دلیل، مجوز میزبانی این رویداد برای ما صادر شد.

حجازی ادامه داد: بعد از دریافت مجوز از فدراسیون جهانی، با فدراسیون ورزش‌های رزمی مکاتبه ای صورت گرفت و پس از تایید مراجع ذیربط، رسما ایران میزبانی این رقابت‌ها را  برعهده گرفت.

وی درباره نام این رویداد نیز یادآور شد: کیک بوکسینگ شاخه های مختلف دارد، اما  سازمان WKN برای نخستین بار است که میزبانی این مسابقات در سطح جهانی را به ایران داده است.

مسئول برگزاری جام جهانی کیک بوکسینگ تهران، درباره حمایت های وزارت ورزش و جوانان نیز ‌اضافه کرد: جا دارد تشکر بسیار ویژه‌ای از دکتر « سلطانی فر » وزیر محترم ورزش و جوانان داشته باشم که اگر کمک های ایشان نبود٬ نمی توانستیم میزبانی را برعهده بگیریم. هرچند که همچنان از حمایت های مسئولان ورزش بی بهره ایم.‌

حجازی ادامه‌ داد: این مسابقات، کاپ جهانی سازمان WKN است. رقابت‌های وزن ۷۲- کیلوگرم برای کمربند جهانی برگزار می‌شود  که هشت نفر از بهترین های جهان، با یکدیگر مبارزه خواهند کرد. این هشت نفر از کنگو، ایتالیا، قبرس، مالت، فرانسه، ژاپن، افغانستان به همراه « محمدحسین درودیان » از ایران هستند. چهار نفر دیگر نیز در کلاس B و کلاس C در سوپر فایت مبارزه خواهند کرد.

وی درباره جوایز رقابت‌ها نیز گفت: اولین چیزی که برای ورزشکاران مهم است، تایتل و عنوان رقابت‌هاست و حتی از جایزه رقابت ها نیز اهمیت بیشتری دارد. این تایتل در دنیا به عنوان یک افتخار رسمی شناخته می شود. آن کمربندها در ایران ساخته نمی‌شود و از فدراسیون جهانی به ایران وارد می‌شود. هر کمربند حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ هزار یورو ارزش دارد. علاوه بر این کمربند، ۵۰۰۰ هزار یورو جایزه نیز در نظر گرفته شده که بین تمام مبارزان تقسیم می‌شود. در سایر کلاس ها نیز مبارزان خارجی هر کدام  ۱۰۰۰ یورو دستمزد می‌گیرند.

مسئول برگزاری مسابقات جام جهانی کیک بوکسینگ در ایران، درباره اهمیت میزبانی این رقابت‌ها، تصریح کرد: ورزش قهرمانی سال هاست  که به شکل صنعت درآمده و همه به شکل یک حرفه به آن نگاه می‌کنند. بنگاه های اقتصادی باید وارد ورزش شوند تا بتوانند از پس هزینه ها برآیند. در گذشته، مبارزان برای شرکت در مسابقات، باید هزینه ورودی نیز پرداخت می‌کردند، اما حالا ما می توانیم دستمزدی هرچند ناچیز به آنها بدهیم. هدف ما توسعه ورزش های رزمی در خانواده هاست نه ترویج خشونت . برای نخستین بار است که برای یک میزبانی چنین رقابت هایی، ۶۰۰ بیلبورد در سطح شهر نصب می‌شود که این نشان دهنده سطح بالای مسابقات و ورزشکاران حاضر در این رویداد جهانی است چرا که بهترین های دنیا به ایران آمد اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز